ดาวน์โหลดงานนำเสนอ
งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ
1
HLI3208 วัฒนธรรม (Culture) Session II
การสื่อสารและพฤติกรรมการท่องเที่ยวข้ามวัฒนธรรม (Communication and Cross-Cultural Behavior in Tourism) HLI3208 วัฒนธรรม (Culture) Session II
2
Characteristics of culture
According to Herbig (1998), the following provide a set of characteristics for culture: 6. Value laden 7. Facilitates communication 8. Adaptive / dynamic 9. Long term 10. Satisfies needs 1. Functional 2. A social phenomenon 3. Prescriptive 4. Learned 5. Arbitrary
3
Subcultures DOMINANT Subculture CULTURE
Figure 1.1 Relationships between dominant cultures and minor subcultures
4
Cultural differences (ความแตกต่างทางวัฒนธรรม)
Language (ภาษา) Social institutions (สถาบันทางสังคม) Social strata or classes (ชนชั้นทางสังคม) Family structure (โครงสร้างของครอบครัว) Customs (ขนบธรรมเนียม) Economics (เศรษฐกิจ) Values (มูลค่า) Material items (วัตถุที่จับต้องได้) Religion (ศาสนา) Attitudes (ทัศนคติ) Aesthetics (สุนทรียศาสตร์) Politics (การเมือง) Manners (มารยาทสังคม) Education (การศึกษา) ตารางที่ 1.1 ปัจจัยที่ก่อให้เกิดความแตกต่างทางวัฒนธรรม (Czinkota and Ronkainen, 1993; Hofstede, 1991; Trompenaars, 1993)
5
Cultural differences in communication (ความแตกต่างทางวัฒนธรรมในการสื่อสาร)
Differences in verbal communication: (ความแตกต่างทางด้านวจนภาษา): Phonology (differences in sound) Morphology (differences in meaning units) Semantics (differences in meaning of words) Syntactics (differences in the sequence of the words and their relationships to one another) Pragmatics (differences in effects of language on perception)
6
Cultural differences in communication (ความแตกต่างทางวัฒนธรรมในการสื่อสาร)
Differences in non-verbal communication: (ความแตกต่างทางด้านอวจนภาษา) : Body movements (kinesics) Space (proxemics) Touch Time Voice Other non-verbal codes
7
Cultural dimensions (มิติทางด้านวัฒนธรรม)
Hofstede’s (1980, 1984, 1991) cultural dimensions Power Distance Uncertainty Avoidance Individualism-Collectivism Masculinity-Femininty Confucian Work Dynamism
8
Reference Reisinger, Y. & Turner, L. W. (2003). Cross-Cultural Behaviour in Tourism: Concepts and Analysis. Oxford, UK: Butterworth-Heinemann. Pearce, P. (2005). Tourist behavior: Theme and conceptual schemes. Toronto, Canada: Channel View.
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
© 2024 SlidePlayer.in.th Inc.
All rights reserved.