งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

Creating an Effective Product Listing on Thaitrade.com

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


งานนำเสนอเรื่อง: "Creating an Effective Product Listing on Thaitrade.com"— ใบสำเนางานนำเสนอ:

1 Creating an Effective Product Listing on Thaitrade.com
T Mark Training Series 5, 25th April 2017 By Neroli Jade Goldman

2 Copyright and Disclaimer
This file is produced for educational purposes only. Please do not reproduce or reprint prior to obtaining permission from the Office of Digital Trade Market, Department of International Trade Promotion, Ministry of Commerce. All Rights Reserved.

3 Did You Know… 78% are more likely to buy if there is information about the product 20% of shoppers abandon product page if incomplete or no description (Nielson Group, 2015) 25% of all online orders are returned because description and picture didn’t match (TrueShip, 2016) 16% of users read every word on web pages 79% only scan through them 78% ของผู้เข้าชมตลาดออนไลน์เช่น Lazada และ Amazon แจ้งว่าเขาจะซื้อเฉพาะสินค้าที่มีรายละเอียดและข้อมูลอย่างครบวงจร 20% ของผู้เข้าชมหน้าร้านค้าเรา จะปิดร้านค้าทันทีถ้าเกิดเขาไม่มีข้อมูลเรียนรู้เกี่ยวกับสินค้าของคุณ 25% ของทุกออร์เดอร์ที่สั่งไปผ่านเว็ปจะถูก return หรือส่งกลับให้กับผู้ขาย เพราะลูกค้ารู้สึกว่ารายละเอียดสินค้า กับ รูป ไม่ตรงกับที่เขาคิด แค่ 16% ของผู้ใช้เว็ปจะอ่านทุกคำบนหน้าเว็ป ส่วนเกือบ 80% จะเพียงแค่อ่าน content แบบเร็วๆโดยไม่ได้อ่านทุกอย่าง หรือภาษาอังกฤษเขาจะเรียกว่า scan through เพราะฉะนั้นความรู้ที่เราได้กันมาจากข้อมูลนี้คือ การเขียนข้อมูลและรายละเอียดสินค้าเป็นอะไรที่สำคัญมากในการดึงดูดให้ผู้เข้าชมมาซื้อของกับเรา Product description และ title ของเราต้องมีไสตล์การเขียนที่ทำให้ผู้อ่าน อ่านได้ง่าย แล้วเข้าใจคุณสมบัติสินค้า ภายในไม่กี่คำ 3. เราต้องพูดถึงความจริงเวลาเราอธิบายสินค้าของเรา เพื่อป้องกันไม่ให้เกิดความไม่พอใจของลูกค้า พอเขาเห็นสินค้าตัวจริง

4 Still Not Convinced? Appeals to customers and sells product
Helps in SEO Sign of professionalism แล้วถามว่าทำไมถึงเราควรจะเขียนรายละเอียดเกี่ยวกับสินค้าของเรา 1. ลูกค้าสามารถเรียนรู้ลักษณะสินค้าและผลประโยชน์ที่เขาจะได้จากสินค้านั้นๆ เราต้องจำไว้ว่าการซื้อของออนไลน์จะมีจำกัดตรงที่ว่าเราไม่สามารถสัมผัสกับสินค้าตัวจริง ธุรกิจออนไลน์จึงต้องใช้คำเขียนเป็น 1 อย่างในการดึงดูดให้ผู้เข้าชมมาซื้อกับเรา 2. ช่วยทำให้สินค้าของเราติดอยู่ในอันดับต้นๆ ของการค้นหาสินค้าบนเว็บโดยใช้ keywords หรือคำศัพท์สำคัญ 3. ทำให้ธุรกิจเราดูมีมืออาชีพ ทำให้น่าเชื่อถือมากขึ้น

5 5 W’s & How Who is the customer? What is your product?
Where would your customers use it? When do your customers use it? Why would someone purchase and use your product? How does it function? ก่อนที่เราจะมาเขียน content เกี่ยวกับสินค้าแต่ละอันของเรา เราต้องมีอยู่ในหัวแล้ว 6 ข้อเกี่ยวกับสินค้าเรา นั้นคือ The 5 W’s and the How หรือ Who, What, When, Where, Why, and How Who - ใครคือลูกค้าของเรา ลองนึกถึง อายุ เพศ รายได้ สถานภาพ lifestyle สิ่งที่เขาชอบและไม่ชอบ ความต้องการของเขา What - สินค้าของคูรคืออะไร มีลักษณะแบบไหน แตกแตงจากคู่แข่งของคุณอย่างไร Where – ลูกค้าของคุณจะบริโภคสินค้าของคุณที่ไหน สถานที่แบบไหน ในร่มหรือกลางแจ้ง When - เวลาไหนที่ลูกค้าจะบริโภคสินค้าของคุณ เวลาเดินทาง หรือตามฤดูกาล Why - ทำไมถึงผู้บริโภคจะซื้อและใช้สินค้าของเรา อาจจะทำให้ชีวิตเขาง่ายขึ้น หรืออาจจะแก้ไขปัญหาอะไรบางอย่าง How - สินค้าของคุณมีการใช้งานอย่างไร ข้อนี้เหมาะสำหรับอุปกรณ์ electronic หรือเครื่องใช้ไฟฟ้าต่าง

6 Effective Product Listing Process
Product title Product description Product variations Product photo Proofread & Use Tools ตอนนี้เรามาพูดถึงวิธีการสร้าง product title and product description บน thaitrade.com ให้น่าสนใจและเชิญผู้เข้าชมกดซื้อสินค้า

7 Product Title Product Search Search Engine Optimization Keywords
Order of Product Title Brand name Gender Product type Model Color (in brackets)

8 Tips for Product Title 10 to 15 words Exclude product reference #
Capitalize first letter of each word Use keywords Product pattern Model number Quantity Use words like ’and, with, in, for’

9

10

11 คุณจะยอมจ่ายเงิน 2,200 บาทสำหรับสินค้าตัวนี้มั้ยคะ ?

12

13 Product Description Important Keywords
Google Adwords (Keyword Planner) Keywords คือคำศัพท์ที่ผู้ใช้เน็ตใช้สำหรับการค้นหาสิ่งที่ต้องการใน search engine ต่างๆ Go to Google Adwords

14

15 How To: Product Description
Things to include What is the product? What are the characteristics? What benefits will I get? How to use Unique, non-repetitive keywords Tips for a Good Description Create a list of benefits 100 – 300 words Use sensory words and “you” Sell an experience by showing buyer benefits, don’t sell the product Make a story Sensory words that speak about: taste, sound, touch, smell, looks Positive impact on readers and can increase sales because it has an impact on the readers มีผลกระทบในแง่บวก ทำให้สมองของผู้อ่าน relate กับตัวสินค้าได้มากขึ้น เวลามีคำอธิบายว่าผู้อ่านจะรู้สึกอะไร ได้กลิ่นอะไร รสชาติอะไร มีความสัมพัสแบบไหน

16 A Readable Product Description
Headlines to grab attention Easy-to-scan bullet points Plenty of white space Larger font size for better readability Packaging your product descriptions with a clear, scannable design makes them easier to read and more appealing to potential customers.   Entice your web visitor with headlines; Use easy-to-scan bullet points; Include plenty of white space; Increase your font size to promote readability;

17

18

19 Product Variations Variations in color, size, weight, quantity
Single listing

20 Product Photos

21 Useful Tools

22

23

24 Good or Bad?

25 Good or Bad?

26

27 Writing Activity Think of an item you want to sell on an online marketplace Visualize all of its characteristics (brand, model, product type, pattern, color, size/quantity, material, etc.) List out 5 benefits of the product Bullet points Write a product title within 10 words Write a short product description describing product characteristics & benefits Share!

28 Contact Information Line: linajadeg English Content Writing Academic Writing English Proofreading Thai – English Translation


ดาวน์โหลด ppt Creating an Effective Product Listing on Thaitrade.com

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


Ads by Google