งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

Supply Chain Management Strategy and Design

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


งานนำเสนอเรื่อง: "Supply Chain Management Strategy and Design"— ใบสำเนางานนำเสนอ:

1 Supply Chain Management Strategy and Design
Chapter 10 Supply Chain Management Strategy and Design Operations Management - 6th Edition Roberta Russell & Bernard W. Taylor, III Beni Asllani University of Tennessee at Chattanooga Copyright 2009 John Wiley & Sons, Inc.

2 Lecture Outline: วัตถุประประสงค์ เพื่อให้นักศึกษาเข้าใจสิ่งต่อไปนี้
The Management of Supply Chains: การจัดการห่วงโซ่อุปทาน Information Technology: A Supply Chain Enabler : เทคโนโลยีสารสนเทศ Supply Chain Integration : การผสมผสานห่วงโซ่อุปทาน Supply Chain Management (SCM) Software Measuring Supply Chain Performance Copyright 2009 John Wiley & Sons, Inc.

3 Supply Chains All facilities, functions, and activities associated with flow and transformation of goods and services from raw materials to customer, as well as the associated information flows : สาธารณูปโภค หน้าที่และกิจกรรมทุกอย่างที่เกี่ยวข้องกับการไหล และแปลงจากวัตถุดิบให้เป็นสินค้าและบริการ รวมทั้งการไหลของข้อมูล An integrated group of processes to “source,” “make,” and “deliver” products: กลุ่มของกระบวนการต่างๆ ที่นำจากแหล่งกำเนิดมาผลิตและจัดส่งสินค้า Copyright 2009 John Wiley & Sons, Inc.

4 Supply Chain Illustration
Copyright 2009 John Wiley & Sons, Inc.

5 Supply Chain for Denim Jeans
Copyright 2009 John Wiley & Sons, Inc.

6 Supply Chain for Denim Jeans (cont.)
Copyright 2009 John Wiley & Sons, Inc.

7 Supply Chain Processes
Copyright 2009 John Wiley & Sons, Inc.

8 Supply Chain for Service Providers : ห่วงโซ่อุปทานสำหรับงานบริการ
More difficult than manufacturing : ยากกว่าการผลิต Does not focus on the flow of physical goods: ไม่ได้เน้นที่การไหลของวัตถุดิบทางกายภาพ Focuses on human resources and support services : เน้นที่ทรัพยากรบุคคล และบริการสนับสนุน More compact and less extended : ดูเฉพาะจุดมากกว่า Copyright 2009 John Wiley & Sons, Inc.

9 Value Chains : ห่วงโซ่คุณค่า
every step from raw materials to the eventual end user ultimate goal is delivery of maximum value to the end user Supply chain : ห่วงโซ่อุปทาน activities that get raw materials and subassemblies into manufacturing operation ultimate goal is same as that of value chain Demand chain : ห่วงโซ่อุปสงค์ increase value for any part or all of chain :การเพิ่มค่าของส่วนต่างๆ หรือทั้งห่วงโซ่ Terms are used interchangeably Value creation of value for customer is important aspect of supply chain management Copyright 2009 John Wiley & Sons, Inc.

10 Supply Chain Management (SCM) : การจัดการห่วงโซ่อุปทาน
Managing flow of information through supply chain in order to attain the level of synchronization that will make it more responsive to customer needs while lowering costs : การจัดการการไหลของข้อมูลโดยห่วงโซ่อุปทาน เพื่อรักษาระดับความสอดคล้องของการทำงานเพื่อสนองต่อลูกค้าได้มากที่สุด โดยใช้ต้นทุนต่ำที่สุด Keys to effective SCM information communication cooperation trust Copyright 2009 John Wiley & Sons, Inc.

11 Supply Chain Uncertainty and Inventory
Factors that contribute to uncertainty : ปัจจัยที่ทำให้เกิดความไม่แน่นอน inaccurate demand forecasting : พยากรณ์ความต้องการไม่ถูกต้อง long variable lead times : เวลานำยาวนาน late deliveries : จัดส่งช้า incomplete shipments : จัดส่งไม่สมบูรณ์ product changes : เปลี่ยนแปลงผลิตภัณฑ์ batch ordering price fluctuations and discounts inflated orders One goal in SCM: respond to uncertainty in customer demand without creating costly excess inventory : เป้าหมายคือ ตอบสนองความต้องการที่ไม่แน่นอนโดยไม่ให้เกิดการจัดเก็บสินค้าด้วยต้นทุนสูง Negative effects of uncertainty : ผลเชิงลบของความไม่แน่นอน lateness : ความล่าช้า incomplete orders : ไม่สมบูรณ์ Inventory : การจัดเก็บสินค้าคงคลัง insurance against supply chain uncertainty : ประกันเผื่อความไม่แน่นอนของห่วงโซ่ Copyright 2009 John Wiley & Sons, Inc.

12 Bullwhip Effect Occurs when slight demand variability is magnified as information moves back upstream : เกิดเมื่อความแปรปรวนเล็กน้อยของความต้องการถูกนำมาขยาย เมื่อส่งข้อมูลกลับต้นทาง Copyright 2009 John Wiley & Sons, Inc.

13 Risk Pooling :การรวมความเสี่ยง
Risks are aggregated to reduce the impact of individual risks : รวมความเสี่ยงเข้าด้วยกันเพื่อลดผลกระทบของความเสี่ยงเฉพาะอย่าง Combine inventories from multiple locations into one : รวมของคงคลังจากหลายๆ สถานที่ไว้ในที่เดียวกัน Reduce parts and product variability, thereby reducing the number of product components : ลดความแปรปรวนเกี่ยวกับชิ้นส่วนและผลิตภัณฑ์ และอาจลดจำนวนชิ้นส่วนของผลิตภัณฑ์ Create flexible capacity : ทำให้กำลังการผลิตมีความยืดหยุ่น Copyright 2009 John Wiley & Sons, Inc.

14 Information Technology: A Supply Chain Enabler
Information links all aspects of supply chain E-business replacement of physical business processes with electronic ones Electronic data interchange (EDI) a computer-to-computer exchange of business documents Bar code and point-of-sale data creates an instantaneous computer record of a sale Copyright 2009 John Wiley & Sons, Inc.

15 Information Technology: A Supply Chain Enabler (cont.)
Radio frequency identification (RFID) technology can send product data from an item to a reader via radio waves Internet allows companies to communicate with suppliers, customers, shippers and other businesses around the world instantaneously Build-to-order (BTO) direct-sell-to-customers model via the Internet; extensive communication with suppliers and customer Copyright 2009 John Wiley & Sons, Inc.

16 Supply Chain Enablers Copyright 2009 John Wiley & Sons, Inc.

17 RFID Capabilities Copyright 2009 John Wiley & Sons, Inc.

18 RFID Capabilities (cont.)
Copyright 2009 John Wiley & Sons, Inc.

19 Supply Chain Integration : การผสมผสาน
Information sharing among supply chain members :แชร์ข้อมูลระหว่างสมาชิกของห่วงโซ่อุปทาน Reduced bullwhip effect : ลด bullwhip effect Early problem detection : ตรวจจับปัญหาแต่เนิ่นๆ Faster response : ตอบสนองรวดเร็ว Builds trust and confidence : สร้างความเชื่อมั่น และไว้ใจ Collaborative planning, forecasting, replenishment, and design : การรวม การวางแผน การพยากรณ์ การเติม และการออกแบบ Lower costs (material, logistics, operating, etc.) : ต้นทุนลดลง Higher capacity utilization : อรรถประโยชน์สูงขึ้น Improved customer service levels : เพื่อระดับการบริการลูกค้า Copyright 2009 John Wiley & Sons, Inc.

20 Supply Chain Integration (cont.)
Coordinated workflow, production and operations, procurement : การประสานระหว่างการไหลของงาน การผลิต และการจัดหา Production efficiencies : ประสิทธิภาพการผลิต Fast response : ตอบสนองเร็ว Improved service : ปรับปรุงการบริการ Quicker to market : สร้างตลาดได้เร็ว Adopt new business models and technologies : สร้างโมเดลทางธุรกิจ และเทคโนโลยี Penetration of new markets : เจาะตลาดใหม่ Creation of new products : สร้างผลิตภัณฑ์ใหม่ Improved efficiency : ปรับปรุงประสิทธิภาพ Mass customization : ปรับให้เข้ากับความต้องการส่วนใหญ่ได้ Copyright 2009 John Wiley & Sons, Inc.

21 Collaborative Planning, Forecasting, and Replenishment (CPFR)
Process for two or more companies in a supply chain to synchronize their demand forecasts into a single plan to meet customer demand : กระบวนการที่บริษัทตั้งแต่ 2 บริษัทขึ้นไป ในห่วงโซ่อุปทานจัดการพยากรณ์ความต้องการให้เป็นแผนเดียวกันเพื่อให้สอดคล้องกับความต้องการของลูกค้า Parties electronically exchange : แต่ละฝ่ายจะแลกเปลี่ยน past sales trends : แนวโน้มของการขายในอดีต point-of-sale data : จำนวนการขาย on-hand inventory : จำนวนของคงคลังที่มีอยู่ scheduled promotions : การโปรโมทตามช่วงเวลา forecasts : การพยากรณ์ Copyright 2009 John Wiley & Sons, Inc.

22 Supply Chain Management (SCM) Software
Enterprise resource planning (ERP) software that integrates the components of a company by sharing and organizing information and data Copyright 2009 John Wiley & Sons, Inc.

23 Key Performance Indicators
Metrics used to measure supply chain performance Inventory turnover Total value (at cost) of inventory Days of supply Fill rate: fraction of orders filled by a distribution center within a specific time period Copyright 2009 John Wiley & Sons, Inc.

24 Computing Key Performance Indicators
Copyright 2009 John Wiley & Sons, Inc.

25 Process Control and SCOR
not only for manufacturing operations can be used in any processes of supply chain Supply Chain Operations Reference (SCOR) a cross industry supply chain diagnostic tool maintained by the Supply Chain Council Copyright 2009 John Wiley & Sons, Inc.

26 SCOR Copyright 2009 John Wiley & Sons, Inc.

27 SCOR (cont.) Copyright 2009 John Wiley & Sons, Inc.

28 Copyright 2009 John Wiley & Sons, Inc. All rights reserved
Copyright 2009 John Wiley & Sons, Inc. All rights reserved. Reproduction or translation of this work beyond that permitted in section 117 of the 1976 United States Copyright Act without express permission of the copyright owner is unlawful. Request for further information should be addressed to the Permission Department, John Wiley & Sons, Inc. The purchaser may make back-up copies for his/her own use only and not for distribution or resale. The Publisher assumes no responsibility for errors, omissions, or damages caused by the use of these programs or from the use of the information herein. Copyright 2009 John Wiley & Sons, Inc.


ดาวน์โหลด ppt Supply Chain Management Strategy and Design

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


Ads by Google