ดาวน์โหลดงานนำเสนอ
งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ
1
Innovation Awards Transportation Elite
2
IVMS Project Member MR. PERATAK AUTADAJ MR. MONTRI SANGHIRUN
EVP, Supply & Terminal Operation : Project sponsor President MRS. KANCHANEE UDOMKULWANICH MRS. PRISSANA PARIWATVORN VP, Products Transportation VP, Technology & Analytic Applications Project Manager MR. PATTARAPORN OWRUNGREANG Transportation Operations Division Manager MR.RUKSAPONE CHUCHAT Transportation Systems and Assessment Division Manager MR. KHEMARATH CHOKE-MANGMI Automation Division Manager MR. SURAPOL SORUM MR. YUTASAK CHOKEMAN MR. APIPAT KLAIKLUENG MR. PALANGCHANA SENAPIN MR. TAIYEN RATANARVIJARN Project Manager MR. WATTANACHAI PIEMSAKORN MR. BODIN ATTHAVONGPISARN MS. KWANPLOY PATTAMACHAROEN MR. TEESIT ROOPSAWANG MR. ATIT LIKITDECHAROTE MR. MARUT RUGIVARODOM MR. SARAYUT TUNGPORNTAWEE MR. PUNYANAN PINSUK MR. NICHAKORN KITTIWINITNAN MR. VATCHARAJ TETHANYAWARAKOOL
3
Innovation Background
Accident Product Loss & Contamination
4
Innovation Goals Zero accident Zero in-transit loss
Zero contaminated Product Reduce process and manpower
5
Problem : Accident Lack of evidence for investigation
Unclear root cause of accident Mislead prevention policy In 2015 : 18 cases 2 Dead 14 Injured Damaged cost : 30 MB Oil spill : 85,000 liters 85,000 L. 2 Dead / 14 Injured 30 MB
6
Problem : Accident Major cause of accident in 2015
56% : drowsy driving/fatigue ( 10 cases) 39% : reckless driving/lack of awareness(7 cases) 5% : other (1 cases)
7
Zero Accident & IVMS Activity (Transportation 2015-2016)
DDC Training Q1 2015 Q2 2015 Q3 2015 Q4 2015 Q1 2016 New Contract 2015 Opening TCC แจ้งหนังสือเน้นย้ำ ผขส. กำกับดูแลโดยใช้ระบบ IVMS Report Top Bad Fleet ผขส. สำรวจจุดจอด และ Revise จุดจอดโอนคลัง กำหนดเส้นทาง Route Card โอนคลัง Voice Broadcast Development มาตรการผลักดันให้ ผขส. จัดเจ้าหน้าที่เพื่อปฏิบัติงานเข้ารับน้ำมันที่คลังต้นทาง ดำเนินมาตรการแก้ไขอุบัติเหตุ ให้ ผขส. ควบคุม Monitor 24 hr. ผลักดัน และให้ความรู้ ผขส. ทำ Driver League และนำไปใช้ในการบริหารจัดการ ประกาศมาตรการควบคุม และบริหารจัดการ Alarm กับ ผขส. เรื่องการรูดบัตร/ปิดกล้อง/ความพร้อมของ GPS ดำเนินมาตรการควบคุม และบริหารจัดการ Alarm Major Accident Supplier Audit ร่วมกับหน่วยงาน QSHE ขปน. Supplier Audit สื่อความการใช้ข้อมูล IVMS ในการบริหารจัดการ และทำ Driver League Coaching Project ช่วยยกระดับผู้ขนส่ง ควบคุมป้องกันการเกิดอุบัติเหตุ PreLoad/2Drivers เพิ่มคนโหลดน้ำมันที่ต้นทาง เพื่อให้ พขร. ได้พักผ่อนเต็มที่ เพิ่ม พขร 2 คนสำหรับงาน ขนส่งทางไกล Alarm management
8
Result : Accident Compare case in 2016 to 2015 30MB 1MB
-86% -100% -94% -100% Compare case in 2016 to 2015 2016 : totally 1 case (reckless driving) : damaged cost 1 MB : decreased by 96% (29 MB)
9
Result : Accident Value and Benefits Zero loss of human life
Financial None-financial 96% damage cost reduced (29 MB) Zero oil spill Zero loss of human life Precise and correct strategic plan to prevent accident Brand trust and confidence Environment and community Customer satisfaction Road commuter
10
Summary : Accident (Oil BU)
*Estimated From May 2015
11
Competitive advantage : Petroleum Transportation 2016
12
Problem : Product loss & contamination
Delayed response to abnormal incident No alarm and CCTV monitoring Unclear and deficient evidences Only GPS data is not enough No CCTV/video recording and alarm history In 2015 : a lot of loss and contaminated products 25 MB 99,000 L.
13
Procedure : Product loss & contamination
Enhance response process Promptly and systematic react Proactive alert -> inform to PTT GEO Fence (restrict area/rest area) Out of route (journey plan) Improve delivery process (load-transit-unload) Give priority to CCTV and GPS monitoring Collected evidences : capture and recording of CCTV Seal become less important + EVP PTO policy SealLess project : remove rocker arm seals (some of them still need due to laws and regulation) seal cost saving and less processing time
14
Result : Product loss & contamination
Decreasing the volume of loss and contaminated -71% -80% -91% -98% Jan - Dec Jan - May
15
Result : Product loss & contamination
Seal can be remove : rocker arm at manifold Deploy to STO fleet : ~ 200 shipments/day 1 truck ~ 6 Seals 1 Seal ~ 0.5 THB seal process ~ 30 min. save 20% : 1,200 min/day 15,600 THB/month Cost 3 THB/truck 31,200 min/month 6,240 hours/year Time ~ 3 manpower 150 Shipments/Day Seal process STO Fleet Seal process Depot Depot Shipping point/Oil Depot : standard process by PTT officer Route Card/rest area/restrict area : ready Alarm alert system and CCTV real time monitor Promptly response to abnormal incident : less damage/loss
16
Result : Product loss & contamination
Value and Benefits Financial None-financial 80% damage cost reduction (1.9M) 71% loss and contaminated product reduction (22,000 L) SealLess Project 187,200 ฿ saving/year 20% process time reduction ~ 3 BSA Stakeholders perspective Increased customer satisfaction Increased employee engagement SealLess Project Increase terminal capacity Reduce wasted material Go green
17
Future development plan
Set Standard Time from Depot to Customers Alarm to IVMS when Late Loading TCC take action Late delivery TCC take action Order Tracking Status – send truck status to customer via SMS/Web App/Mobile App (ex. Order Received In Transit Out for Delivery Arrived Delivered) IVMS knows when truck leave Depot’s Geo-fence and auto send ETA to customer. Delivered PTT Office Depot Customer Order Received Out for Delivery Arrived In transit
18
Future development plan
Please prepare your vehicle for delivery before 5:00PM Customer A 7:00 PM Product HSD=12,000 GH91=3,000 E20=3,000 To be on-time You must arrived at Depot before 5:30PM 30 min. to Depot 60 min. to Customer If 5:00PM and the truck is still not entry in Depot Geofence 30 min. for Loading Customer A Late delivery Protection
20
KM Utilization KM Portal
PTT-STD-A-022 มาตรฐานรถบรรทุกผลิตภัณฑ์ปิโตรเลียม PTT-STD-A-023 มาตรฐานระบบติดตามบนรถขนส่ง (In Vehicle Monitoring System Standard; IVMS) PTT-STD-A-024 มาตรฐานการตรวจสอบรถบรรทุกผลิตภัณฑ์ปิโตรเลียม PTT-STD-A-032 มาตรฐานการสอบสวนอุบัติเหตุรถขนส่งผลิตภัณฑ์ปิโตรเลียม (Petroleum Truck Accident Investigation Standard) New Released Revised Ver. Revised Ver.
21
Investment Cost and Benefits
Year Cost Accident Officer Damage Cost 2557 16,892,988 274,320 - 2558 95,598,964 2559 12,382,862 2560 2561 2562 Total 494,887,808 1,739,520 49,531,450 Grand Total 51,270,970 ROI= -8.65 %
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
© 2024 SlidePlayer.in.th Inc.
All rights reserved.