ดาวน์โหลดงานนำเสนอ
งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ
ได้พิมพ์โดยNak Poolvaraluck ได้เปลี่ยน 10 ปีที่แล้ว
1
Customer Value Analysis การวิเคราะห์คุณค่าในสายตาของลูกค้า
ผศ.ดร.สมเกียรติ เอี่ยมกาญจนาลัย ผู้ช่วยคณบดีฝ่ายวิรัชกิจ คณะพาณิชยศาสตร์และการบัญชี จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
2
New developments Customer relationship management (CRM)
One-to-one marketing Knowledge management Brand building above the line investment
3
These leads to……… What to use as a positioning mode?
What consumers consider as values? Are superior values sufficient?
4
How do we position our product or service?
5
Competitors Customer Motivations Company’s competencies
6
All depends on targeted consumers
7
Focus Group Motivations “Hot Buttons”
8
Motivations Product Attributes Brand Equity Availability
Class of Distribution outlets Unmet needs
9
Product Attributes Intrinsic attributes Extrinsic attributes
Raw Materials Processes Form Extrinsic attributes Branding Packaging Price
10
????? Positioning Modes Values
11
Positioning modes Product attributes Benefits Application User
Distribution/availability Relationship Price
12
Attributes Benefits
13
Attributes VS Benefits
ทันสมัย ความสบาย ประหยัด เป็นที่ยอมรับ ประณีต ******* น้ำหนักเบา สีสันลวดลาย ยับยาก รูปแบบดี กระชับ ทนทาน ราคา
14
Benefits Functional Experiential (sensations and emotions) Financial
Psychosocial (expressive)*
15
Attributes Benefits Values
16
Benefits VS Values ความสบาย ความทันสมัย ความประหยัด การเป็นที่ยอมรับ
เคลื่อนตัวได้คล่อง รูปแบบ แห้งง่าย รูปแบบทันสมัย ไม่หนัก วัสดุ/ผ้า ใช้ได้หลายโอกาส ตัดเย็บดี ไม่ร้อน ไม่ต้องรีด ตรา
17
Personal Values Belonging Love Self-Esteem Achievement
Social Recognition Fun Security Welfare of future generations Happiness
18
ผศ.ดร.สมเกียรติ เอี่ยมกาญจนาลัย
4/5/2017 Positioning Modes Personal Values Motivations Benefits Attributes
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
© 2024 SlidePlayer.in.th Inc.
All rights reserved.