งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

Unit 4 The Art of Advertising

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


งานนำเสนอเรื่อง: "Unit 4 The Art of Advertising"— ใบสำเนางานนำเสนอ:

1 Unit 4 The Art of Advertising
Part I Part II Part III Part IV Unit 4 The Art of Advertising Created by Mrs.Sumnao Charoenpong

2 Vocabulary Part I

3 advertisement (n.) /ˌædvərˈtaɪzmənt/
a picture, set of words, or a short film, which is intended to persuade people to buy a product or use a service. (การโฆษณา)

4 compact (adj.) /ˈkɑːmpækt/
occupying a relatively small space. (กะทัดรัด, ใช้พื้นที่น้อย)

5 option (n.) /ˈɑːpʃn/ a choice you can make in a particular situation.
(ทางเลือก)

6 customize (v.) /ˈkʌstəmaɪz/
to change something to make it more suitable for you. (ทำให้เป็นลักษณะส่วนบุคคล, ทำให้เหมาะสมกับ)

7 specification (n.) /ˌspesɪfɪˈkeɪʃn/
a detailed description of how something should be done, made. (การกำหนดเฉพาะ)

8 opt (v.) /ɑːpt/ to choose one thing or do one thing instead of another. (เลือก)

9 personalized (adj.) /ˈpɜːrsənəlaɪz/
to design or change something so that it is suitable for a particular person. (ทำให้เป็นลักษณะส่วนบุคคล)

10 bulky (adj.) /ˈbʌlki/ too big and taking up too much space.
(ใหญ่โตและเทอะทะ)

11 Vocabulary Part II

12 emphasize (v.) /ˈemfəsaɪz/
to say something in a strong way. (เน้น)

13 precious (adj.) /precious/
of great value because of being rare, expensive or important. (มีค่า, ล้ำค่า)

14 extravagant(adj.) /ɪkˈstrævəɡənt/
spending or costing a lot of money. (ฟุ่มเฟือย)

15 fragrance (n.) /ˈfreɪɡrəns/
a pleasant smell. (กลิ่นหอม)

16 banquet (n.) /ˈbæŋkwɪt/
lavish, extravagant feasts. (งานเลี้ยงอย่างหรูหรา)

17 hybrid car (n.) a vehicle with an engine that uses both petrol and another type of energy, usually electricity. (รถยนต์ที่มีเครื่องยนต์ที่สามารถใช้พลังขับเคลื่อนได้ทั้งจากน้ำมันและจากพลังงานอื่น)

18 odor (n.) a smell, often one that is unpleasant.
(กลิ่น ส่วนใหญ่ใช้กับกลิ่นที่ไม่ค่อยน่าพึงใจ)

19 scent (n.) /sent/ a pleasant natural smell. (กลิ่นหอมแบบธรรมชาติ)

20 Vocabulary Part III

21 ad (n.) /ˌeɪ ˈdiː/ informal for an advertisement. (การโฆษณา)

22 renewable (adj.) /rɪˈnuːəbl/
describes a form of energy that can be produced as quickly as it is used. (พลังที่ไม่มีวันหมด)

23 awesome (adj.) /ˈɔːsəm/
extremely impressive. (เยี่ยม, ดีเลิศ)

24 gadget (n.) /ˈɡædʒɪt/ a small device or machine with a particular purpose. (อุปกรณ์ขนาดเล็ก)

25 utmost (adj.) /ˈʌtmoʊst/
used to emphasize how important or serious something is. (ที่สุด)

26 disposable (adj.) /dɪˈspoʊzəbl/
describes a product that is intended to be thrown away after use. (ที่ใช้แล้วทิ้ง)

27 My goodness! said when you are surprised.
(ใช้พูดเมื่อผู้พูดแสดงความประหลาดใจ)

28 What are you up to? What are you doing now?. (คุณกำลังทำอะไรอยู่)

29 Vocabulary Part IV

30 privilege (n.) /ˈprɪvəlɪdʒ/
a special advantage that is given only to one person or group of people. (สิทธิพิเศษ)

31 embarrassing (adj.) /ɪmˈbærəsɪŋ/
making you feel ashamed, nervous, or uncomfortable. (ทำให้รู้สึกอาย)

32 franchise (n.) /ˈfræntʃaɪz/
permission given by a company to someone who wants to sell its goods or services. (สิทธิในการเป็นผู้แทนจำหน่าย)

33 restriction (n.) /rɪˈstrɪkʃn/
an official limit on something. (การควบคุม, การกำหนดขอบเขต)


ดาวน์โหลด ppt Unit 4 The Art of Advertising

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


Ads by Google