งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

Entrepreneurship training program

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


งานนำเสนอเรื่อง: "Entrepreneurship training program"— ใบสำเนางานนำเสนอ:

1 Entrepreneurship training program
MJU Enterprise Entrepreneurship training program 11 Jan 2018

2 Change New Normal New Chance Opportunities Difference Challenge Innovation Better

3 ยังประโยชน์ให้สังคมส่วนรวม มองโลก คิดแง่ดี คุณค่าของสินค้า
จุดมุ่งหมาย MJU แรงกดดัน โลกการเปลี่ยนแปลง โลกใบใหม่ สิ่งใหม่ๆ Passion / Inspiration Market Environment Entrepreneur Opportunities seeking Supply Demand Mind-set & Characteristic สินค้า/บริการ ลูกค้า สังคม ชุมชน ยังประโยชน์ให้สังคมส่วนรวม มองโลก คิดแง่ดี Innovation คุณค่าของสินค้า คุณค่าของลูกค้า Competencies Business Environment Creativity Capability Business Concept &Model Mature Business Strategy Growth Business Process Organization form / Legal Survive Business function Venture Fund Business Start -up Business Plan ทำแง่ดี Start-up team Framework วางแผนแง่ร้าย

4 วิเคราะห์สภาพแวดล้อมทั่วไป
ครั้งที่ เวลา เนื้อหาอบรม กิจกรรม 1 พฤหัสบดี ที่ 4 มกราคม 2561 น. น. โลกในศตวรรษที่ 21 แผนยุทธศาสตร์ GO Eco แม่โจ้ General and Market Environment วิเคราะห์ตัวเอง วิเคราะห์สภาพแวดล้อมทั่วไป 2 ศุกร์ที่ 5มกราคม 2561 Business Opportunities seeking Business Concept and Business Model Business Strategy Business Process Business Function วิเคราะห์ตัวแบบและกลยุทธ์วิสาหกิจ 3 พฤหัสบดีที่ 11 มกราคม 2561 Understanding in Financial Statement How to read and analysis ฝึกอ่านและวิเคราะห์งบการเงิน 4 ศุกร์ที่ 12 มกราคม 2561 Marketing Plan Operation Plan Management plan ทำแผนการตลาด การผลิตและการบริหารจัดการ 5 พฤหัสบดีที่ 18 มกราคม 2561 Financial Plan and Business Plan ทำแผนการเงินและเขียนแผนธุรกิจ 6 ศุกร์ที่ 19มกราคม 2561 นำเสนอแผนธุรกิจของวิสาหกิจ ให้ผู้บริหารมหาวิทยาลัย และกรรมการส่งเสริมมาร่วมรับฟัง

5 “An exercise only has value when it leads to improvement”
“Planning and training are meaningless without exercising”

6 จุดมุ่งหมาย MJU แรงกดดัน โลกการเปลี่ยนแปลง โลกใบใหม่ สิ่งใหม่ๆ
โลกใบใหม่ สิ่งใหม่ๆ Passion / Inspiration Market Environment Entrepreneur Opportunities seeking Supply Demand Mind-set & Characteristic สินค้า/บริการ ลูกค้า สังคม ชุมชน มองโลก Innovation คุณค่าของสินค้า คุณค่าของลูกค้า Competencies Business Environment Creativity Capability Business Concept &Model Mature Business Strategy Growth Business Process Organization form / Legal Survive Business function Venture Fund Business Start -up Business Plan Start-up team วันที่ 11 มกราคม 2561

7 MJU 2577 GO Eco U of Life Go Green Body of Knowledge Stake holders Intelligence Agri

8 Strategic positioning
MJU Academic Excellence MOC Curriculum Development Quality Recruitment Profile Recognition Potential Graduate International & Regional Networking / Cooperation Enrichment of international experience วิสาหกิจแม่โจ้ Green supply chain SPO International Profile

9 Knowing Seeing Thinking Learning Risk Return Managing
Entrepreneur Characteristic Seeing Knowing Thinking Learning Risk Return Managing

10 Mindset Strategic thinking requires a mindset – a way of thinking or intellectual process that accepts change, analyzes the causes and outcomes of change, attempts to direct an organization's future to capitalize on the changes.

11 การมอง มองตัวเอง มองโลก
การมอง มองตัวเอง มองโลก โลกธุรกิจ ผู้ประกอบการ แรงกดดันให้เกิดการเปลี่ยนแปลง โลกเปลี่ยนไปอย่างไร สังคมโลกใบใหม่ เห็นภาพอะไรบ้างในโลกการเปลี่ยนแปลง Future trend นึกถึงอะไรบ้าง ทำอย่างไรถึงจะเห็นโอกาสดีๆ มีคนอยากได้ ตัวเองคือใคร มีความรู้สึกนึกคิดอย่างไร การมองโลก Future mind แรงบันดาลใจ แรงปรารถนา ฉันทะในการทำธุรกิจ นึกถึงใครบ้าง มีคุณลักษณะอะไรบ้าง ทำอย่างไรถึงมีความคิดดีๆ มีนวัตกรรม

12 What we might do? Opportunities Environment What we can do?
Strength resources MJU 2577 Go Green What we want to do? Business concept Product and service Value? What do other expect us to do? Stakeholder Value? Art & culture Agriculture Processing Trade Tourism Service Herbs Organic fertilizer Healthy food Gastronomy IQS ICAP Orchid Green shop Eco tourism International center Healthy fruit

13 Thinking Big: Systems Thinking
Leaders need to learn to see the larger systems of which they are a part. Shifts focus from optimising their piece of the puzzle to building shared understanding and larger vision. Peter Senge, The Necessary Revolution, 2008 How do we connect out there? What does it mean for our operations? To think strategically, you have to move beyond busy.

14 Thinking Big: Systems Thinking
Forces your attention: out to the external environment to understand the impact of change, on connections and interdependencies, on aligning internal capacity with reality of a constantly changing external environment, on identifying strategy that will ensure viability of your organisations into the future, and on the big picture.

15 Oct 1, 2016 มองโลก มองเรา จุดมุ่งหมายของชีวิต
โลกเปลี่ยนไป มองเรา คนเปลี่ยนไป The Revolution Wave The Human Generation New Reality Global Supply Chain Emerging Technology Green Power New Normal New Economy New Market New Structure New Product Social Contribution Creating Share Value (CSV) Adapt or Die Innovate or Die Self Contribution Spiritual Quotient Social Enterprise Home based Entrepreneur Serial (Start-up) Entrepreneur Corporate Entrepreneur Micro S M L Enterprise Gain Gain Risk & Return

16 คิด มีโอกาสอะไรให้ทำ มีอะไรที่ทำได้
โลกเปลี่ยนไป ความคิดเปลี่ยนไป คนเปลี่ยนไป วิธีคิดเปลี่ยนไป Change Opportunities Paradigm Shift Mind Set New Knowledge New Things Data Sensory Skill New Market Product /Service Information Psychological factors New Customer Innovation Knowledge Wisdom Learning Creativity Experience

17

18

19

20 Business Model

21

22

23


ดาวน์โหลด ppt Entrepreneurship training program

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


Ads by Google