ดาวน์โหลดงานนำเสนอ
งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ
1
Object Oriented Programing
Exceed Camp Project Created By Oakvale Original Source By M(shape) Template PPT By
2
Meaning & Concept Of OOP
3
Meaning of Class & Object
เป็นต้นแบบ (blueprint) ในการสร้าง object Object เป็น instance of class Class Person Class
4
Class มีอะไรบ้าง? attribute == ตัวแปร behavior == method Person Class
+ name : string + height : float + weight : float + age : int + sex : string + walkAhead() : void + turnLeft() : void + turnRight() : void Class Person
5
Object is instance of Class
new Person() มา + name = “Honey” + height = 40.5 + weight = 25.2 + age =2 + sex = “female” + walkAhead() : void + turnLeft() : void + turnRight() : void Person Class + name : string + height : float + weight : float + age : int + sex : string + walkAhead() : void + turnLeft() : void + turnRight() : void Class Person new Person() มา + name = “Oak” + height = 210.3 + weight = 55 + age =20 + sex = “male” + walkAhead() : void + turnLeft() : void + turnRight() : void new Person() มา + name = “mint” + height = 173.4 + weight = 89 + age = 99 + sex = “male” + walkAhead() : void + turnLeft() : void + turnRight() : void
6
Ready for Typing Person Class?
+ name : string + age : int + sex : string + height : float + weight : float + x : int + Person( name:string, age:int, sex:string ) : void + WalkAhead( distance:int ) : void + CanDrink() : bool + ToString() : string Class Person
7
Declare Attribute of Person Class
+ name : string + age : int + sex : string + height : float + weight : float + x : int + Person( name:string, age:int, sex:string ) : void + WalkAhead( distance:int ) : void + CanDrink() : bool + ToString() : string Class Person
8
Constructor of Person Class
+ name : string + age : int + sex : string + height : float + weight : float + x : int + Person( name:string, age:int, sex:string ) : void + WalkAhead( distance:int ) : void + CanDrink() : bool + ToString() : string Class Person
9
WalkAhead() Method Person Class + name : string + age : int
+ sex : string + height : float + weight : float + x : int + Person( name:string, age:int, sex:string ) : void + WalkAhead( distance:int ) : void + CanDrink() : bool + ToString() : string Class Person
10
CanDrink() Method Person Class + name : string + age : int
+ sex : string + height : float + weight : float + x : int + Person( name:string, age:int, sex:string ) : void + WalkAhead( distance:int ) : void + CanDrink() : bool + ToString() : string Class Person
11
ToString() Method Person Class + name : string + age : int
+ sex : string + height : float + weight : float + x : int + Person( name:string, age:int, sex:string ) : void + WalkAhead( distance:int ) : void + CanDrink() : bool + ToString() : string Class Person
12
Class Person Let’s Use Person Class
13
<< OOP Pause >>
14
Primitive VS Reference
Data type Data type int, float, double, char, sting is Primitive. แล้วอะไรที่ไม่ใช่ Primitive Data Type?? Array เป็น Primitive Data Type? Class ที่เราเขียนเอง เป็น type ไหนอ่ะ?? Reference == Data Type ที่อ้างอิงตำแหน่งที่ในหน่วยความจำ primitive = ดั่งเดิม, เป็นพื้นฐาน Data type
15
What’s difference Between Primitive VS Reference
Data type Data type Primitive Reference int a=5; int b=3; a=b; Circle a= new Circle( 5 ); Circle b= new Circle( 3 ); a=b; primitive = ดั่งเดิม, เป็นพื้นฐาน 5 In Memory b = 3 In Memory In Memory In Memory a = 3 a = 5 a 3 b
16
About Attribute Access Modifier
private เห็นได้เฉพาะใน class เท่านั้น public ทุกคนเรียกใช้ได้
17
<< OOP Continue >>
18
UML Unified Modeling Language
primitive = ดั่งเดิม, เป็นพื้นฐาน Resource Form
19
Many Type of UML primitive = ดั่งเดิม, เป็นพื้นฐาน
Resource Form
20
Sample UML Class Diagram
primitive = ดั่งเดิม, เป็นพื้นฐาน Resource Form
21
May the Force be with YOU.
…^( ^ ^ )^... Thanks, your watching.
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
© 2024 SlidePlayer.in.th Inc.
All rights reserved.