งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

Kulachatr Chatrakul Na Ayudhya

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


งานนำเสนอเรื่อง: "Kulachatr Chatrakul Na Ayudhya"— ใบสำเนางานนำเสนอ:

1 Kulachatr Chatrakul Na Ayudhya
Marketing Kulachatr Chatrakul Na Ayudhya

2 Agenda Extended Marketing Concepts Trend 2010-11
Logistics in ASEAN 2015 ICT in Marketing & Innovation Voice command ; Ford , BB , iPhone Renewal energy Ec0-design

3 Extended Marketing Concepts

4 Extended Marketing Concepts
Extended ‘P’

5 People “Must be the people company”
An essential ingredient to any service provision is the use of appropriate staff and people. Recruiting the right staff and training them appropriately in the delivery of their service is essential if the organization wants to obtain a form of competitive advantage. Consumers make judgments and deliver perceptions of the service based on the employees they interact with. Staff should have the appropriate interpersonal skills, adtititude, and service knowledge to provide the service that consumers are paying for. Many British organizations aim to apply for the Investors In People accreditation, which tells consumers that staff are taken care off by the company and they are trained to certain standards. " feeling good is not just an emotion; it's a philosophy " “Must be the people company”

6 “according to expectations”
Physical Evidence in the days when manufacturing dominated the UK economy the physical layout of production units such as factories was not very important to the end consumer because they never went inside the factory. However, today consumers typically come into contact with products in retail units - and they expect a high level of presentation in modern shops Read more:  /theory/theory--the-extended-marketing- mix-(7ps)--319.php#ixzz13hKiStZh “according to expectations”

7 Physical Evidence

8 “Make customer satisfy”
Process Refers to the systems used to assist the organization in delivering the service. Imagine you walk into Burger King and you order a Whopper Meal and you get it delivered within 2 minutes. What was the process that allowed you to obtain an efficient service delivery? Banks that send out Credit Cards automatically when their customers old one has expired again require an efficient process to identify expiry dates and renewal. An efficient service that replaces old credit cards will foster consumer loyalty and confidence in the company. “Make customer satisfy”

9 Eg. Services that satisfy customer

10 การตลาดย้อนยุค (Retro Marketing)
Kulachatr C. Na Ayudhya

11 การตลาดย้อนยุค (Retro Marketing)
ตลาดน้ำอัมพวา Kulachatr C. Na Ayudhya

12 ผู้ชายสวย (Metro-sexual )
สมัยก่อนผู้ชายที่ใช้เครื่องสำอางมักจะถูกล้อเลียนว่าเป็น “กระเทย” Kulachatr C. Na Ayudhya แต่สมัยนี้ ผู้ชายบางคนมีเครื่อง สำอางมากกว่าผู้หญิงเสียอีก เพราะการดูแลสุขภาพของผู้ชายในปัจจุบัน สามารถแสดงออกได้จากผิวกายและความสะอาด

13 Experienced Marketing
Kulachatr C. Na Ayudhya การให้ลูกค้ามีส่วนร่วมกับสินค้าหรือบริการ มากกว่าเพียงให้ยืนชมแล้วถ่ายภาพความประทับใจกลับไป แต่สร้างคุณค่าเพิ่มด้วยการให้ประสบการณ์...จะประทับใจกว่ามิรู้ลืม

14 Slow Marketing Meditation Therapy SPA , YOGA , Massage ,
Kulachatr C. Na Ayudhya ทุกวันนี้ มนุษย์รีบเร่งเกินไป ก่อเกิดการแก่งแย่ง และเอารัดเอาเปรียบ ยุ่งเหยิงวุ่นวาย นำมาซึ่งสุขภาพที่เสื่อมโทรมและอาชญากรรม หากหันมามองผลิตภัณฑ์หรือบริการที่ช้าลงสักนิด ค่อยๆ เดินไป เชื่อสิ...จะมีกลุ่มคนบางกลุ่มที่ต้องการความช้าเหล่านั้น มาสนองความต้องการของพวกเขา Meditation Therapy SPA , YOGA , Massage ,

15 “ความธรรมดา ลดทิฐิ ทำสมาธิและอยู่กับตัวเองให้มากขึ้น”
“ความธรรมดา ลดทิฐิ ทำสมาธิและอยู่กับตัวเองให้มากขึ้น” ท่องเที่ยว ปัว ปาย เชียงคาน หลวงพระบาง เชียงของ เชิงธรรมะ “ที่นี่ไม่มีอะไรจะทำ” (Do nothing here) Live as snail

16 ความเป็นตัวตน (ตัวกู...ของกู) (Customized Marketing)
Kulachatr C. Na Ayudhya หากวันหนึ่ง ท่านซื้อเสื้อราคา 2,000 บาท ไปเดินห้างอย่างภาคภูมิใจแล้ว....มีคนใส่เสื้อตัวนั้นเดินสวนทางมา...ถามตัวเองเถอะว่ารู้สึกอย่างไร สมัยนี้การตลาดเปิดโอกาสให้เลือกได้ อย่างไม่มีใครเหมือน...

17 Green Business “หยุดซ้ำเติมโลก ด้วยการตลาด”

18 ECO Design (Green Products)
เป็นแนวคิดผลิตภัณฑ์หรือบริการที่สอดคล้องกับกระแสความพอเพียง การประหยัด การใช้ สอยที่ใช้ทรัพยากรต่างๆ น้อยลง หรือนำวัสดุมาใช้ใหม่หรือใช้ซ้ำ ลดการเบียดเบียนโลก Web ITAP ( ) ดร.สิงห์ อินทรชูโต

19 ASEAN 2015 ประชาคมเศรษฐกิจภูมิภาค เอเชียตะวันออกเฉียงใต้ 1 วิสัยทัศน์
ประชากร 560 ล้านคน ไทย,อินโดนีเซีย,ฟิลิปปินส์,บรูไน , มาเลเซีย,สิงคโปร์ ,เวียดนาม พม่า,ลาว และกัมพูชา 1 วิสัยทัศน์ 1 เอกลักษณ์ 1 ประชาคม The Association of Southeast Asian Nations or ASEAN was established on 8 August 1967 in Bangkok by the five original Member Countries, namely, Indonesia, Malaysia, Philippines, Singapore, and Thailand.  Brunei Darussalam joined on 8 January 1984, Vietnam on 28 July 1995, Lao PDR and Myanmar on 23 July 1997, and Cambodia on 30 April 1999. As of 2006, the ASEAN region has a population of about 560 million, a total area of 4.5 million square kilometers, a combined gross domestic product of almost US$ 1,100 billion, and a total trade of about US$ 1,400 billion.

20 Brief from Dr.Surin Pitsuwan, on World Economic Forum East Asia
"The Session of 5 PMs of the Mekong countries has just started here. Thai PM claims that the 5 Mekong countries will contribute to ASEAN Community by Food security, logistics linkage, 4th bridge across the Me kong, 2.4 b. US $ for railways and roads with neighbors, human resources development at Thai universities, maintaining sustainable environment invite all present to invest and benefit from opportunities of the Mekong Sub-region.

21 Great Maekong Sub-region Economic Corridor

22

23 http://www. bihap. org/th/main/content. php
เส้นทางระเบียงเศรษฐกิจแนวตะวันออก-ตะวันตก หรือเส้นทางหมายเลข 9 (R9)  (East-West Economic Corridor: EWEC)

24 “ระเบียงเศรษฐกิจหนานหนิง-กรุงเทพฯ” (Nanning-Bangkok Economic)

25 Greater Mekong sub-region Economic Corridor

26 ICT in Marketing & Innovation
Voice Command

27 Social Media Marketing
ข้อได้เปรียบของ Social Media Networking มีผู้คนจำนวนมากในระบบเครือข่ายสังคมออนไลน์ สร้างความเชื่อมั่นในการใช้สินค้าได้จากผู้ที่เคยใช้มาก่อน เป็นสื่อที่มีประสิทธิภาพ เข้าถึงผู้ซื้อได้ในราคาต่ำ พฤติกรรมการรับรู้ข้อมูลข่าวสารของผู้บริโภคเปลี่ยนไป ผู้คนใช้อินเทอร์เนตมากขึ้น  ตลอดเวลา Real Time and 2 ways Communication โฆษณาด้วย Mass media มีข้อจำกัดมาก แยกแยะพฤติกรรมการใช้ชีวิตของผู้ซื้อได้ รวมกลุ่มของผู้ซื้อที่มีพฤติกรรมซ้ำๆกันได้ สามารถ CRM กับลูกค้าเพื่อสร้างความประทับใจได้ง่ายและ รวดเร็ว ช่วยในการติดตามความเคลื่อนไหวของผู้บริโภคและ feedbackได้

28 U.S. Social Networking July. 2010
By Hitwise ~ 7/10 1 Facebook  2 Youtube  3 MySpace  4 Twitter       5 Yahoo! Answers       6 Tagged 7 myYearbook  8 Windows Live Home     9 MyLife         10 Mocospace  11 Club Penguin   12 Classmates          13 LinkedIn  14 Yelp       15 Yahoo! Groups            16 Yahoo! Buzz Index     17 myYearbook Chatter        18 Fantage       19 BlackPlanet          20 HubPages   21 IMVU         22 Meebo          23 Gaia Online       24 CaringBridge   25 Moshi Monsters 

29 Voice Commands Technology as : speech recognition

30 Concept Phone

31 Renewal energy for saving gas/fuel
Renewal energy for saving gas/fuel Hybrid Cars - Use Electricity and Gasoline Together To Recharge The Earth - And Your Wallet Wave energy Wind energy Hydrogen Car H2O Car Geothermal energy Solar cell-phone

32 Society of Electric and Renewal energy
กำหนดเขตพื้นที่จราจร electric zone Solar cell car park

33 ECO Design (Green Products)
เป็นแนวคิดผลิตภัณฑ์หรือบริการที่สอดคล้องกับกระแสความพอเพียง การประหยัด การใช้ สอยที่ใช้ทรัพยากรต่างๆ น้อยลง หรือนำวัสดุมาใช้ใหม่หรือใช้ซ้ำ ลดการเบียดเบียนโลก Web ITAP ( ) ดร.สิงห์ อินทรชูโต

34 Thank You Kulachatr Chatrakul Na Ayudhya Information System Department
Business Administration Faculty Kulachatr Chatrakul Na Ayudhya Tel.053 – ext.411 Cell Phone :


ดาวน์โหลด ppt Kulachatr Chatrakul Na Ayudhya

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


Ads by Google