ดาวน์โหลดงานนำเสนอ
งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ
1
Effecting Successful change management initiatives
Michael Stanleigh
2
วัตถุประสงค์ของบทความ
เป็นแนวทาง/ที่ปรึกษาให้กับ manager เพื่อทำให้การเริ่มต้นเปลี่ยนแปลงองค์การมีประสิทธิภาพ
3
Background จากการสำรวจที่ผ่านมา กลุ่ม CEO ได้รายงานไว้ว่า มากกว่า 75% ที่องค์กรของพวกเขาไม่ประสบความสำเร็จกับการเปลี่ยนแปลง กลุ่มผู้นำในองค์กรหลายคน มีการพัฒนากลยุทธ์ที่ชัดเจน ปรับรูปแบบต่างๆ ปรับโครงสร้างองค์กร เพื่อให้พนักงานเกิดการเปลี่ยนแปลง แต่คนก็ไม่ต้องการการเปลี่ยนแปลง จนบางครั้งเกิดวิกฤตขึ้นในองค์กร เพราะพวกเขาไม่เชื่อในการเปลี่ยนแปลงและรู้สึกสับสน
4
What drives change? Mergers and acquisitions - การรวมตัวของบริษัท
Innovation – การมีนวัตกรรม Technology – การนำเทคโนโลยีเข้ามา Restructuring/re-organization – ปรับโครงสร้างองค์การ Declining sales and /or market share – ยอดขายตกต่ำ Globalization,expansion and growth – การเติบโต/ขยายกิจการ Sense of urgency – ตระหนักว่าเป็นเรืองเร่งด่วน
5
Why do change initiative fail?
ผู้นำขององค์การคาดหวังว่าพนักงานจะเปลี่ยนแปลงจากการที่ไม่ยอมรับไปสู่การยอมรับเร็วเกินไป ลืมตระหนักไปว่าแต่ละคนแตกต่างกัน การสื่อสารที่ทำให้พนักงานกลัว
6
Creating a crisis in the management of change
พนักงานทั้งหมดไม่ได้เข้ามามีส่วนร่วม ทำการเปลี่ยนแปลงอยู่เฉพาะในส่วนของระดับผู้บริหาร การบอกพนักงานพวกเขาจะต้องเปลี่ยนแปลง เพราะกำลังอยู่ในช่วงวิกฤต ส่งคนเข้าไปเพื่อทำการเปลี่ยนแปลง และคาดหวังว่าการเปลี่ยนแปลงจะเกิดขึ้น ในอดีตที่ผ่านมา องค์กรทำให้พนักงานขาดความเชื่อถือ ไม่ให้เวลาพนักงานเพื่อเริ่มต้นในการเปลี่ยนแปลง
7
How do we move from crisis to control
Accept that change is a process -to move from crisis to control then follow the process and engage everyone in the change. Move forward step by step Asses potential risks and generate motivation Form a powerful guiding coalition – leader have to band together to guide the transformation process and include member consumers and stakeholder
8
How do we move from crisis to control
Create a shared vision for corporate change – Clear vision also include transformation steps and include short-time goal for track progress. Communicate that vision – use every existing communication channel and opportunity. Empower others to act on the vision - believe in the change and support time , money to effect. Plan for and create short-time wins - Celebrate and motivation to keep going.
9
How do we move from crisis to control
Consolidate improvement and keep the momentum for change moving – to explore changes in the basic culture and to move people committed to the new ways . Institutionalize the new approach – when changing seeps into the bloodstream then show people that how the new approaches behaviors and attitudes have helped improve the organization.
10
THE END
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
© 2024 SlidePlayer.in.th Inc.
All rights reserved.