ดาวน์โหลดงานนำเสนอ
งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ
ได้พิมพ์โดยYongchaiyuth Lertkunakorn ได้เปลี่ยน 10 ปีที่แล้ว
1
Medical Student Education Department of Orthopaedic Surgery and Physical Medicine Faculty of Medicine Prince of Songkla University
2
Orthopaedics 4 th year medical students 5 th year medical students
3
4 th year Medical Students Pre-operative to post-operative care I, II, III Duration 12 week Rotate to orthopaedics 1 week for 4 groups 2 nd, 5 th, 6 th, 9 th week 11-12 students per group
4
Objective for 4 th year Trauma in orthopaedics : fractures, dislocations, soft tissue injuries Basic orthopaedic examination
5
Previous Strategies Join with intensive course Before beginning of clinical study Problems - Need too much teachers - Too much systems in examination made students confuse - Different rotation in each student
6
Strategies Basic orthopaedics examination - Look - Feel - Move - Measure
7
Give VCD demonstration (Monday) Self watching by student Self training with friends
8
Thursday Teacher and Students watch VCD together Ask and answer question
9
Students demonstrate all examination Teacher checklist Pass Fail Teach again by teacher
10
Checklist
11
Results 8 groups 91 students 100% pass
12
5 th Year Medical Students Health, diseases and rehabilitation in orthopaedics Emergency medicine
13
5 th Year Medical Students Health, diseases and rehabilitation in orthopaedics Duration 3 weeks 8-9 students per group
14
Objective for 5 th year Diagnosis and treatment of injuries and diseases in orthopaedics Office orthopaedics >> OPD 9.00-12.00 Mon, Tue : contact patient Thu, Fri : observe
15
Strategies All students First time at OPD Review technique of history taking and physical exam by teacher
16
Next time Divide students for rotation Casting room OR OPD
17
OPD Cases Logbook History taking Physical exam Diagnosis Plan of treatment
18
Present to teacher Repeat History taking Physical exam Treatment Feed back To student Repeat same process In other students
19
Scores
20
Scores Pass : Scores ≥ 70%
21
Results 8 groups : 69 students OPD 142 cases Pass 100%
22
Results Average point = 83.84% Min = 70% Max = 92.5%
23
Problems Too many students per group Too less patient per each student Too less teacher
24
Orthopaedics Emergency Block : Emergency Medicine Skill lab teaching splinting in orthopaedics Simulated patients
25
Simulated Patients 4 common problems Multiple injuries C-spine injury Hip dislocation Open fracture
27
ความคิดเห็น ( n = 107 คน ) ผู้ป่วยจำลอง ชั้นเรียน 1. สอดคล้องกับวัตถุประสงค์ 4.89 ± 0.324.31 ±0.75 2. ความรู้ที่ได้รับจากการเรียน 4.71 ± 0.514.02 ±0.85 3. การประยุกต์ใช้กับผู้ป่วยจริง 4.93 ± 0.263.49 ± 1.05 ความคิดเห็นเปรียบเทียบการเรียนโดยใช้ ผู้ป่วยจำลอง VS การเรียนในชั้นเรียน
28
ความคิดเห็น เพิ่มเติม 1. นำไปใช้ได้จริง 45 2. ทำให้จำได้ดี 16 3. รู้จุดบกพร่องของตนเอง เพื่อนำไปแก้ไข 14 4. ได้เจอสถานการณ์คล้ายจริง ดีกว่าแบบเดิม 12 5. สนุก ตื่นเต้น ไม่น่าเบื่อ กระตุ้นให้เกิดการเรียนรู้ 10 6. ได้คิด และมีส่วนร่วมในการตัดสินใจ 6 7. รู้ลำดับขั้นตอนการปฏิบัติจริง 5 8. ได้ประมวลความรู้ที่มีมาประยุกต์ใช้จริง 5 9. จำนวนนักศึกษาต่อผู้ป่วยจำลองมากเกินไป 4 10. เวลาน้อยเกินไป 2
29
THANK YOU Prince of Songkla University Had Yai, Songkla
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
© 2024 SlidePlayer.in.th Inc.
All rights reserved.