งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

How Attention Works in Knowledge Economy

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


งานนำเสนอเรื่อง: "How Attention Works in Knowledge Economy"— ใบสำเนางานนำเสนอ:

1 How Attention Works in Knowledge Economy
THE ATTENTION ECONOMY How Attention Works in Knowledge Economy Pathom Indarodom May 21, 2008

2 2008 Economics Outlook

3 ค.ศ. 1970 – 1980 ค.ศ. 2000 - 2008 เหตุการณ์ในอดีตกำลังย่ำรอยเดิม
ค.ศ – ค.ศ วิกฤติน้ำมันโลกปี 1973 และ 1979 ราคาน้ำมันโลกขึ้นแตะ 110 ดอลลาร์ / บาร์เรล สงครามเวียดนาม สงครามในตะวันออกกลาง ราคาทองคำอยู่ในระดับสูง ในขณะที่ตลาดหลักทรัพย์ในสหรัฐฯ และหุ้นธนาคารพาณิชย์ปรับลดลงอย่างต่อเนื่อง ราคาทองคำในตลาดโลก ขึ้นสูงสุด 1,000 ดอลลาร์ วิกฤติการซับไพรม์ ส่งผลกระทบเชิงลบต่อตลาดหุ้น และธนาคารพาณิชย์ทั่วโลก เศรษฐกิจสหรัฐฯ ซบเซา ด้วยอัตราเงินเฟ้อเฉลี่ย 6.6% (สูงสุดถึง 13.3% ในปี 1980) และอัตราการว่างงานสูงขึ้น คาดว่าเศรษฐกิจสหรัฐฯ จะโตเพียง 1.3% ในปี 2008 อัตราการว่างงานในสหรัฐฯ ขึ้นสูงถึง 5% อัตราเงินเฟ้อในตลาดโลกปรับขึ้นสูงสุดในรอบทศวรรษ ประเทศญี่ปุ่น และสหภาพยุโรป เข้าสู่ยุคแห่งการปฏิวัติทางอุตสาหกรรม มีอัตราการเจริญเติบโตสูงสุดเป็นประวัติการณ์ ในขณะนั้น ประเทศจีน มีอัตราการเจริญเติบโตสูงถึง 10% ต่อปี ก้าวขึ้นสู่ความเป็นมหาอำนาจทางเศรษฐกิจของโลก และประเทศอินเดียมีการเติบโตเฉลี่ย 8% ต่อปี อัตราดอกเบี้ยในสหรัฐฯ ปรับขึ้นอย่างต่อเนื่อง (สูงสุดถึง 21.5% ในเดือนธ.ค สหรัฐฯ เข้าสู่สภาวะถดถอยทางเศรษฐกิจในปี ค.ศ ธนาคารกลางสหรัฐฯ ปรับลดดอกเบี้ยลงอย่างต่อเนื่อง (ลดลงอยู่ที่ 3 % ในปัจจุบัน)

4 World Economic Growth Rates
Source: World Economic Outlook

5 Thailand Economic Growth Rate
Source : National Economic & Social Development Board

6 Thailand : Export Products (1997-2008)
Source : Department of Business Economics, Ministry of Commerce

7 Presented by Pathom Indarodom
Thailand : Export Products (2007) Presented by Pathom Indarodom Source : Department of Export Promotion, Ministry of Commerce

8 Thailand : Top 10 Export Products (2007)
Item Value Percentage Computer,Component,Parts 596,160 11.34% Vehicle,Components,Parts 415,288 7.90% Integrated Circuit 277,966 5.29% Para Rubber 194,357 3.70% Jewelry,Ornament 185,163 3.52% Plastic 179,572 3.42% Steel,Iron 158,576 3.02% machinery,Components,Parts 149,839 2.85% Petrochemical 140,716 2.68% chemicals 135,158 2.57% Others 2,822,200 53.70% Total 5,254,999 100% Source : Department of Business Economics, Ministry of Commerce

9 Thailand : Top 10 Export Products (2007)
Item Value Percentage Labour Intensive 1,439,253 27.38% Raw Material 808,379 15.38% Source : Department of Business Economics, Ministry of Commerce

10 Thailand : Export Markets (1997-2008)
Source : Department of Business Economics, Ministry of Commerce

11 Thailand : Export Markets (2007)
Presented by Pathom Indarodom Source : Department of Export Promotion, Ministry of Commerce

12 มูลค่า (ล้านเหรียญสหรัฐฯ)
ตลาดหลักของการส่งออกสิ่งทอและเครื่องนุ่งห่มไทย มูลค่า (ล้านเหรียญสหรัฐฯ) อัตราการเติบโต (%) ตลาดหลัก 2007 2006 2005 2004 สหรัฐฯ 1,971.8 2,083.5 2,111.1 2,083.2 -5.36 -1.31 1.34 11.48 สหภาพยุโรป 1,325.8 1,316.8 1,210.5 1,194.9 0.68 8.78 1.31 17.53 อาเซียน 925.6 803.2 775.7 657.0 15.24 3.55 18.07 21.62 ญี่ปุ่น 379.9 395.4 412.5 429.7 -3.92 -4.15 -4.00 15.32 จีน 264.5 249.7 282.5 266.1 5.92 -11.61 6.16 47.83 ประเทศอื่นๆ 2,107.9 1,986.0 1,907.3 1,769.0 6.14 4.13 7.82 18.95 รวม 6,975.5 6,834.6 6,699.6 6,399.9 2.06 2.02 4.68 17.10 ข้อมูล : สถาบันพัฒนาอุตสาหกรรมสิ่งทอ

13 เงินบาทแข็งค่า อัตราการแข็งค่าของเงินบาทระหว่างปี สูงกว่าอัตราการแข็งค่าของสกุลเงินอื่น อัตราแลกเปลี่ยน ค่าเฉลี่ยปี 2007 ค่าเฉลี่ยปี 2003 เปลี่ยนแปลง (%) บาท/ดอลลาร์ 41.55 32.22 22.46 รูเปียอินเดีย/ดอลลาร์ 46.59 41.20 11.58 ริงกิตมาเลเซีย/ดอลลาร์ 3.80 3.44 9.59 หยวน/ดอลลาร์ 8.28 7.60 8.18 ดอลลาร์ไต้หวัน/ดอลลาร์ 34.40 32.85 4.52 เยน/ดอลลาร์ 115.92 117.77 1.57 ข้อมูล:

14 อัตราการขยายตัวของผลิตภัณฑ์มวลรวมในประเทศเอเชียตะวันออกเฉียงใต้ ประเทศ
2005 2006 2007 2008* เวียดนาม 8.4% 8.2% 8.3% 8.5% กัมพูชา 13.5% 10.8% 9.2% 8% ลาว 7.2% 7.3% 6.8% 6.5% อินโดนีเซีย 5.7% 5.5% 6.2% 6.4% ฟิลิปปินส์ 4.9% 5.4% 6.6% 6% สิงคโปร์ 7.9% 7.5% มาเลเซีย 5% 5.9% 5.6% ไทย 4.5% 4% พม่า 13.2% ไม่มีข้อมูล เอเชียตะวันออกเฉียงใต้ 6.1% ข้อมูล : ธนาคารเพื่อการพัฒนาเอเชีย หมายเหตุ : * หมายถึงประมาณการ

15 จำนวนนักท่องเที่ยวต่างชาติเข้าไทยเติบโตต่ำสุดในภูมิภาค
ประเทศ ช่วงเวลา 2006 (คน) 2007 (คน) เปลี่ยนแปลง (%) ลาว มกราคม-กรกฎาคม 687,598 887,842 29.1 มาเลเซีย มกราคม-กันยายน 12,903,178 15,648,292 21.3 กัมพูชา มกราคม-ตุลาคม 1,252,673 1,490,215 19.0 เวียดนาม มกราคม-พฤศจิกายน 3,260,000 3,817,564 17.1 อินโดนีเซีย 3,248,265 3,706,632 14.1 ฟิลิปปินส์ 2,085,783 2,265,993 8.6 เมียนมาร์ 200,320 211,767 5.7 สิงคโปร์ 8,045,745 8,434,131 4.8 ไทย มกราคม-ธันวาคม 12,380,547 12,942,412 4.5 ที่มา : สมาคมการท่องเที่ยวเอเชียแปซิฟิก

16 แคมเปญการท่องเที่ยวปี 2008
ผู้ท้าชิงกับ 7 อะเมซิ่ง วอนเดอร์ของไทย เมือง แคมเปญการท่องเที่ยวปี 2008 มาเก๊า เอ็กพิเรียนซ์ มาเก๊า สิงคโปร์ ยูนีคลี่ย์ สิงคโปร์ วีคเอ็นด์ ฮ่องกง ฮ่องกง ลีฟวิ่ง คัลเจอร์ มาเลเซีย วิสิท มาเลเซีย เวียดนาม ลาว และกัมพูชา แม่โขง เดลต้า เยียร์ 3 ประเทศ 1 ปลายทาง อินโดนีเซีย วิสิท อินโดนีเซีย เยียร์ 2008 ที่มา: บริษัท ศูนย์วิจัยกสิกรไทยและการรวบรวมของบิสิเนสวีค ไทยแลนด์

17 สหรัฐฯ $130,000 สิงคโปร์ 18,500 ไทย 11,000 อินเดีย 10,000
ค่าใช้จ่ายในการผ่าตัดบายพาสหัวใจ ทำไมบริษัทประกันต่างๆ ถึงจับมือกับโรงพยาบาลนอกสหรัฐฯ สหรัฐฯ $130,000 สิงคโปร์ 18,500 ไทย 11,000 อินเดีย 10,000 ข้อมูล : กระทรวงสาธารณสุข ประเทศไทย

18 ตารางการเปรียบเทียบค่าใช้จ่ายในการรักษาของแต่ละประเทศ
สหรัฐฯ อินเดีย ไทย สิงคโปร์ การรักษาหลอดเลือดหัวใจตีบโดยใช้สายสวน 82,711 11,000 13,000 การผ่าตัดกระเพาะ 69,316 15,000 การผ่าตัดเส้นเลือดหัวใจตีบ 176,835 10,000 12,000 20,000 การเปลี่ยนลิ้นหัวใจ (ต่อ 1 ลิ้น) 230,138 9,500 10,500 การเปลี่ยนกระดูกสะโพก 63,238 9,000 การผ่าตัดมดลูกออก 29,489 2,900 4,500 N / A การเปลี่ยนข้อเข่า 58,702 8,500 การผ่าตัดเต้านม 34,246 7,500 12,400 การผ่าตัดกระดูกสันหลัง 90,679 5,500 7,000 หน่วย: เหรียญสหรัฐ ที่มา: ซับบิโม (ปัจจุบันเป็น เว็บเอ็มดี เฮลธ์ เซอร์วิสเซส) (อัตราในสหรัฐฯ รวมค่าใช้จ่ายในการเข้าพักเพื่อรักษาพยาบาลอย่างน้อย 1 วัน), แพลเน็ต ฮอสพิทอล (อัตราต่างประเทศ)

19 Competitiveness 1st Step for Knowledge Based Economy

20 National Resources Oil Nigeria Saudi Arabia Mexico Brasil Rain Forest
Indonesia Brasil Diamond & Gold South Africa Columbia

21 The World Competitiveness Ranking
Source: International Institute for Management Development (IMD)

22 The World Competitiveness Ranking
Source: International Institute for Management Development (IMD)

23 Government Efficiency Business Efficiency Infrastructure
The World Competitiveness Scoreboard Major Criteria Economic Performance Government Efficiency Business Efficiency Infrastructure Source: International Institute for Management Development (IMD)

24 International Investment Employment
The World Competitiveness Scoreboard Economic Performance Domestic Economy International Trade International Investment Employment Prices (ie. Consumer Price Index: CPI) Source: International Institute for Management Development (IMD)

25 Government Efficiency Public Finance Fiscal Policy
The World Competitiveness Scoreboard Government Efficiency Public Finance Fiscal Policy Institutional Framework Business Legislation Societal Framework Source: International Institute for Management Development (IMD)

26 Productivity &Efficiency Labor Market Finance Management Practices
The World Competitiveness Scoreboard Business Efficiency Productivity &Efficiency Labor Market Finance Management Practices Attitudes and Values Source: International Institute for Management Development (IMD)

27 Technological Infrastructure Scientific Infrastructure
The World Competitiveness Scoreboard Infrastructure Basic Infrastructure Technological Infrastructure Scientific Infrastructure Health and Environment Education Source: International Institute for Management Development (IMD)

28  Major Criteria Year 2005 2006 2007 Economic Performance 7 19 15
The World Competitiveness Scoreboard Major Criteria Year 2005 2006 2007 2008 Direction Economic Performance 7 19 15 Government Efficiency 30 39 27 Business Efficiency 42 44 38 Infrastructure 37 40 Ranking of Thailand Source: International Institute for Management Development (IMD)

29 Government Efficiency <00-02> 8 3 Business Efficiency
The World Competitiveness Scoreboard Major Criteria Year 2005 2006 2007 Economic Performance 1 Government Efficiency <00-02> 8 3 Business Efficiency Infrastructure Ranking of US Source: International Institute for Management Development (IMD)

30 Government Efficiency <00-02> 2 Business Efficiency 3
The World Competitiveness Scoreboard Major Criteria Year 2005 2006 2007 Economic Performance 30 34 32 Government Efficiency <00-02> 2 Business Efficiency 3 Infrastructure Ranking of Finland Source: International Institute for Management Development (IMD)

31 Government Efficiency 1 Business Efficiency 6 10 11 Infrastructure 3 7
The World Competitiveness Scoreboard Major Criteria Year 2005 2006 2007 Economic Performance 5 4 Government Efficiency 1 Business Efficiency 6 10 11 Infrastructure 3 7 Ranking of Singapore Source: International Institute for Management Development (IMD)

32 The World Competitiveness Scoreboard
Major Criteria Year 2005 2006 2007 Economic Performance 1. USA 2. Luxembourg 3. China 2. China 3. Luxembourg Government Efficiency 1. Singapore 2. Finland 3. Hong Kong 3. Ireland 3. USA Business Efficiency 2. Netherlands 3. Finland 3. Netherlands 2. Netherlands. Infrastructure 3. Singapore 3. Sweden Ranking of the year: Source: International Institute for Management Development (IMD)

33 Business Transformation
From Old Economy to New Economy

34 Business in a Changing World
Number of years to reach 50 millions users Radio 38 years Television 13 years Cable 10 years Internet years Morgan Stanley Dean Witter report.

35 Business in a Changing World
What do we really pay for? Product Price Service Computer % +15% TV -20% +10% Digital Cam -20% +7%-10% Car -2%-3% +10%

36 Business in a Changing World
Technology Diffusion and the Pace of Change Technology Innovation Institutional Control Slow, Controlled Diffusion Social Acceptance & Change Technology Innovation Rapid Market Diffusion Social Acceptance & Change Institutional Acceptance Present Regis McKenna, Real Time, Harvard Business School

37 Business in a Changing World
Business History 1960s Manufacturing 1970s Finance 1980s Distribution 1990s Technology 2000s Marketing Elliott Ettenberg, The Next Economy

38 From Old Economy, to New Economy, to Next Economy
Business Product Priority Leading Operation Function Managerial Econocentric Mindset Corporate Pyramidal Structure New Economy Information IT Web-Centric Flat Next Economy Knowledge Marketing Customer Centric Team Oriented Elliott Ettenberg, The Next Economy

39 How Digital Is Your Company?
How much do you sell online? Dell (80%); Cisco (90%); Schwab (50%) How much customer service do you give online? How much procurement do you do online? How much recruitment do you do online? How much learning do your people do online? Philip Kotler, Kellogs Graduate School of Management

40 How Digital Is Your Company?
Electronic marketplaces have significantly reduced search and transaction costs for finding the lowest price globally. The Internet will lead to lower prices! Philip Kotler, Kellogs Graduate School of Management

41 Which Internet Steps Should be Taken First?
Developing the company’s website(s) Selling online (e-commerce) Buying online (e-procurement) Recruiting online E-learning online Developing the company Intranet Developing Extranets Developing Enterprise Resource Planning (ERP) Developing Supply Chain Management (SCM) Developing Customer Relationship Management (CRM) Philip Kotler, Kellogs Graduate School of Management

42 New Marketing Rules for the New Economy
Exploit e-business. Build and use a customer database to manage the customer portfolio. Focus on customer lifetime value, customer value management, customer share, and customer profitability. Shift promotion funds away from broad advertising toward narrowcasting promotion and events. Go electronic and paperless. Partner with your employees, customers, suppliers, and distributors for co-prosperity.

43 Think Digital, Act Analog

44 Think Digital Act Analog Using IT to look at real data
Track interactions with customers Mine information to serve people better Act Analog Personal Touch Use IT carefully Guy Kawasaki, Rules for Revolutionaries, Harper Business

45 Major Dimensions for New World
Invisible Dimension Intangible Asset Knowledge Based Economy Global Village ICT Usage Borderless Dimension Digital Economy Real-Time Business Cyber Dimension Dimension of High Multiples Value Added Product/Service Snow Ball Effect Jack, Min Intanate, SVOA PCL

46 Q & A


ดาวน์โหลด ppt How Attention Works in Knowledge Economy

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


Ads by Google