ดาวน์โหลดงานนำเสนอ
งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ
1
เขียนอีเมล์อย่างไร How to write “e-mail” ?
By K. Krailoes Hanvivadhanakul
2
Dear All, I am pleased to share with you some guidelines on writing . Hopefully, these guidelines will help you tailor your own message effectively (clear and easy to understand). Should you have any questions, please feel free to contact me. Best regards, Krailoes Hanvivadhanakul
3
การเขียน e-mail: Invitation
1) การกำหนด Subject
4
ตัวอย่างการเชิญประชุมคณะกรรมการ Innovation
Subject: Innovation Committee Meeting Dear All, Please be informed that Innovation Committee Meeting will be held on September 25, 2004, at 3.00 p.m., Room 304. The meeting agenda is as follows:- Innovation Minutes for your acknowledgement (เพื่อทราบ) Progress Report on “…………” Budget Approval Should you have any inconvenience, please let me know ASAP. Best regards, Rachataporn Padmasiri …………. Department SCC Tel : Fax : คำขึ้นต้น เนื้อหา วาระประชุม สรุป คำลงท้าย
5
คำขึ้นต้น Dear All, : ใช้ทั่วไป Dear Innovation Committee,
: ใช้สำหรับ ที่เป็นทางการ เช่น การเชิญ ผู้ใหญ่เข้าร่วมประชุม Dear Sir, : ใช้ในกรณีเขียนถึงบริษัทและ การเขียนถึงบุคคลที่ไม่ รู้จัก
6
เนื้อหา Please be informed that Innovation Committee Meeting will be held on September 25, 2004, at 3.00 p.m., Room 304. ข้อแนะนำ - เนื้อหาตรงไปตรงมา ไม่ต้องกล่าวนำ - การนัดให้เรียงลำดับจาก “วัน+เวลา+ สถานที่” โดยใช้ preposition เชื่อม ดังนี้ Date :- on September 25, 2004. :- in September, 2004. Time :- ถ้าเป็นจุดเวลาให้ใช้ “at” เช่น at 8.00 p.m. :- ถ้าเป็นช่วงเวลาให้ใช้ “from….to…” เช่น from 8.00 a.m. to a.m. Place :- ปกติจะใช้ “at” แต่ถ้าเขียนตามเวลาให้ใช้ “,” เป็นตัวเชื่อม แทน
7
วาระการประชุม กรณีแนบวาระการประชุมเป็น attached file
- Attached please find the meeting agenda for your consideration. - Please find the attached meeting agenda. กรณีเขียนวาระการประชุมลงใน - The meeting agenda is as follows: 1. Innovation Minutes for your acknowledgement (เพื่อทราบ) 2. Progress Report on “…………..” 3. Budget Approval หมายเหตุ การเขียนวาระการประชุม ให้เขียนเป็น “วลี” (Phrase)
8
สรุป การสรุปเพื่อให้ผู้รับตอบกลับ
- Should you have any inconvenience, please let me know ASAP. - Please confirm your attendance within August 30, 2004. หมายเหตุ ASAP = as soon as possible
9
คำลงท้าย Best regards, Warm regards, Sincerely Yours,
อย่าลืมใส่ชื่อ-นามสกุล, หน่วยงาน, บริษัท, เบอร์โทรศัพท์
10
หากเกิดความผิดพลาดใน e-mail
ให้ใช้ Subject เดิม ขึ้นต้นด้วย Sorry for your inconvenience. กรณี ลืม attach file : Sorry for your inconvenience. Attached please find ….. กรณี ยกเลิก ฉบับเก่า Sorry for your inconvenience. Please cancel the previous . กรณี เลื่อนเวลาประชุม Sorry for your inconvenience. The meeting is postponed from 8.00 a.m. to a.m. กรณี เปลี่ยนห้อง Sorry for your inconvenience. The meeting is changed to room 403.
11
การตอบรับ/ปฏิเสธ I regret การตอบรับ
Thank you for your invitation. I will join/attend the meeting. การปฏิเสธ Thank you for your invitation. I am afraid I could not join the meeting on September 25, 2004. I regret
12
อื่นๆ ต้องการจะนัดประชุม ถามวันว่าง
Will you be available on August 27, 2004, from … to … (a.m./ p.m.)? I am available on …… กรณีข้อมูลที่ได้รับไม่ตรงกับเรื่องที่ขอไป Thank you for your kind/quick response. However, we need 2002 report instead of the 2003 report. จบด้วย Please send “………” ASAP. กรณีข้อมูลตรงกับเรื่องที่ขอไป แต่เนื้อหาไม่ถูกต้อง Thank you for your kind/quick response. However, I am afraid that the tax calculation is not correct. Please check and send me the revised info by September 30, Thank for your help. อันที่ต้องการ อันที่ส่งมาผิด
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
© 2024 SlidePlayer.in.th Inc.
All rights reserved.