งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

ORGANIC TOURISM.

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


งานนำเสนอเรื่อง: "ORGANIC TOURISM."— ใบสำเนางานนำเสนอ:

1 ORGANIC TOURISM

2

3

4 กลยุทธ์ ใช้ความต้องการเป็นตัวดึง กระตุ้นการรับรู้ของผู้บริโภค
ORGANIC TOURISM เป็นเครื่องมือ

5 ORGANIC TOURISM ต้นน้ำ กลางน้ำ ปลายน้ำ โรงแรม ร้านอาหาร ศูนย์ประชุมฯ
เยี่ยมแปลงเกษตรกร โรงแรม ร้านอาหาร ศูนย์ประชุมฯ โฮมสเตย์ ผู้บริโภค นักท่องเที่ยว รับข้อมูลความฉลาดรู้ ด้านสุขภาพ (Health literacy) กิจกรรมส่งเสริมด้านสุขภาวะ ส่งผลผลิตอินทรีย์ เกษตรกร เยี่ยมแปลงเกษตรกร

6 WIN-WIN-WIN การพัฒนาอย่างยั่งยืน
ยกระดับเกษตรกร ยกระดับผู้ประกอบการ ยกระดับผู้บริโภค/ นักท่องเที่ยว กลุ่มเกษตรกรอินทรีย์ (IFOAM) แหล่งท่องเที่ยว แนวทางการทำธุรกิจใหม่ ผู้นำการเปลี่ยนแปลง/ Change agent ผู้บริโภคที่มีความรับผิดชอบ/ Responsible consumer ผู้สร้างการเปลี่ยนแปลง กลุ่มเกษตรกรอินทรีย์ (PGS) นวัตกรรมผลิตภัณฑ์ การตลาด/ ประชาสัมพันธ์/ CSR ผู้บริโภคที่ชาญฉลาด/ Smart consumer เกษตรกร

7

8

9

10 1. Organic farmers gain higher
income by selling directly to consumers and lower their production cost by not using agrochemicals. 7. Renewable energy such as biomass in organic agriculture with less carbon emission/ food print. 8. Healthy and prosperous working lifestyle amongst organic farming groups. 2. Communities engage in organic agriculture resulting in sustainable food supplies. 13. Responsible producers and consumers due to organic lifestyle leads to positive climate actions. 9. Organic food industry and related innovations are growing with rise in demand. 3. Health and wellbeing through consumption of organic produce and not being exposed to agrochemicals. 14. Ecology is restored without chemical run offs into the water systems. 10. Reduced inequalities due to higher standard of living for farmers and more Societies created between farmers and consumers. 4. Quality education possible due to higher income from organic agriculture. 15. Soil fertility is restored without the use of agrochemicals. 11. Communities and cities thrive sustainably based on organic lifestyle. 16. Inclusive societies created in clusters between producers and consumers based on fair trade. 5. Organic farming appeals to all genders and age. 12. Balance between consumption and production is restored with organic practices. 6. No chemical run offs from organic farms so canals and rivers are not polluted. 17. Sustainable development possible with balanced food system. 

11 ขอขอบคุณ


ดาวน์โหลด ppt ORGANIC TOURISM.

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


Ads by Google