งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

Copyright © 2011 Self-access Learning Centre, KMUTT ‘Free time Activities’ Speaking Web.

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


งานนำเสนอเรื่อง: "Copyright © 2011 Self-access Learning Centre, KMUTT ‘Free time Activities’ Speaking Web."— ใบสำเนางานนำเสนอ:

1 Copyright © 2011 Self-access Learning Centre, KMUTT ‘Free time Activities’ Speaking Web

2 SALC In-house Material for speaking No.2 With whom? Free time Activities’ Speaking Web How often? Why it’s good? When started Where learnt? หัวข้อสามัญที่คุณ สามารถคุยกับเพื่อน ใหม่หรือ นักท่องเที่ยว ชาวต่างชาติคือ หัวข้อกิจกรรมยาม ว่าง และถ้าบังเอิญ คู่สนทนาของคุณมี ความสนใจตรงกัน คุณก็คงจะคุยกันได้ ยาวแน่นอน... การเตรียมตัวพูด ขั้นตอนที่ 1 ศึกษา ‘Free Time Activities’ Speaking Web ที่หน้า 4 เพื่อให้ได้ แนวคิดเกี่ยวกับเรื่องที่จะพูด แล้วศึกษาตัวอย่างการพูดประกอบ ขั้นตอนที่ 2 เลือกสำนวนและโครงสร้างประโยคที่เกี่ยวข้อง จากนั้นเขียนคำ สำคัญที่เกี่ยวข้อง (Key words) ลงใน ‘Free Time Activities’ Speaking Web ของคุณในหน้าแรก และคุณอาจเพิ่มรายละเอียดอื่นๆไปด้วยก็ได้ How to prepare your talk? If you want to talk about what you do in your free time, try this … Step 1: Study the ‘Free Time Activities’ Speaking Web on page 4, it will give you an idea of what to talk about. Then, study the speaking sample that follows. Step 2: Choose an activity you want to talk about. Consider relevant expressions and structures needed to talk about your free time activities. Then, complete your own speaking web on page 1. It’s also a good idea to add other details of your own. มาฝึกพูด เกี่ยวกับ กิจกรรมยาม ว่างกัน Let’s talk about ‘free time activities’ One of the common topics that you can talk about with new friends and foreign visitors is free time activities. In case that your conversation partners have similar or the same interests, your talk will be very lively and fun!

3 Step 3: Talk to yourself aloud. When you are fluent, don’t look at your web. Speak naturally. This helps to increase your confidence. Step 4: Study the evaluation criteria given below. It serves as a good guideline for your effective speaking. Step 5: Record your speaking. Do it a few times and check your own improvement. Step 6: Check your final speaking with the evaluation criteria again. Are you happy with your talk? Read the suggestions given at the end of this page. ขั้นตอนที่ 3 ลองฝึกพูดกับ ตัวเองโดยออก เสียงดังๆ เมื่อพูดคล่องแล้วไม่ ควรดู web พยายามพูดอย่างธรรมชาติเพื่อ เพิ่มความมั่นใจ ขั้นตอนที่ 4 ศึกษาเกณฑ์ ประเมินการพูด ข้างล่างและใช้ เกณฑ์นี้เป็นแนว ทางการพูด อย่างมีประสิทธิภาพ ขั้นตอนที่ 5 ลองบันทึกการพูด ลงใน อุปกรณ์บันทึกเสียงหลายๆครั้ง และเปรียบเทียบ การพัฒนาการของตัวเอง ขั้นตอนที่ 6 ลองประเมินการ พูดด้วยเกณฑ์ ประเมินการพูดอีกครั้ง และถาม ตัวเองว่า คุณพอใจกับผลงานหรือไม่แล้ว ลองอ่าน ข้อเสนอแนะท้ายหน้าประกอบ ข้อเสนอแนะ  ถ้าคุณมีปัญหาเรื่องความคล่องและการ หยุดระหว่างคำ หรือประโยค ลองฝึกเพิ่มและทำการ บันทึกใหม่  ถ้าเป็นเรื่องการออกเสียง ลอง ตรวจสอบคำยากนั้นกับ พจนานุกรมที่น่าเชื่อถือและแยกฝึกคำ จนคล่อง แล้วจึงพูด ทั้งประโยค  ถ้าเป็นปัญหาด้านไวยากรณ์ ลอง ตรวจสอบกับหนังสือ / เวปไซด์ไวยากรณ์ Evaluation Criteria 1. Fluency (Too slow? Stop too often between words or sentences?) 2. Pronunciation (Not confident to pronounce some words?) 3. Grammatical mistakes (Are there any? e.g. tenses, S-V, voices, singular-plural) Suggestions - If your problems are with fluency and pauses between words or sentences, practice more and do the recording again. - If your problem is pronunciation, check the difficult words with reliable dictionaries. Work on them separately before saying the whole sentences. - For grammatical mistakes, consult reliable grammar books/websites. เกณฑ์ประเมินการพูด 1. ความคล่อง ( พูดช้าไป ? หยุด ระหว่างคำหรือ ประโยคบ่อยเกินไป ?) 2. การออกเสียง ( ไม่มั่นใจการ ออกเสียงคำหลายๆ คำหรือไม่ ?) 3. ความถูกต้องด้านไวยากรณ์ ( มี ข้อผิดพลาด ด้านไวยากรณ์ เช่น tenses, S-V, voices, singular-plural หรือไม่ ?) Expressions: with friends/family ( กับเพื่อน / ครอบครัว ), by myself ( เล่นคน เดียว ), in groups ( เป็นกลุ่ม ) Structure: I started this activity... ( ฉันเริ่ม ฝึกกิจกรรมนี้เมื่อ... ) Expressions: at the university ( ทีมหาวิทยาลัย ), at the sport center near my house ( ที่ศูนย์กีฬาใกล้บ้าน ), by myself ( ที่ สโมสรกีฬา ) Expressions: about one year ago ( ประมาณ 1 ปี มาแล้ว ), when I turned 15 ( เมื่ออายุ 15 ปี ), when I was in high school ( สมัย เรียนมัธยม ) ‘Free Time Activities’ Speaking Web When started? Structures: I learnt …( ฉันเรียน …), I took courses … ( ฉันลง เรียน …), I joined a group …( ฉันเข้ากลุ่ม …) Where learnt? With whom? Structure: I normally do the activity … ( ฉันมักทำกิจกรรมนี้... ) Expressions: every weekend ( ทุกสุดสัปดาห์ ), every other day ( วันเว้นวัน ), most of my evenings ( ส่วนมากของช่วงเย็นๆ ), two or three times a week (2-3 ครั้งต่อสัปดาห์ ) How often? Structure: I practice …. ( ฉันฝึกกิจกรรมนี้...) Structure: I think it’s …( ฉัน คิดว่ากิจกรรมนี้..... ) Why it’s good? Vocabulary/Expressions: relaxing ( การผ่อนคลาย ), good for stretching/balancing ( ดี สำหรับการยืดเส้น / การทรงตัว ), challenging ( ท้าทาย ), exciting ( น่าตื่นเต้น ) Sample talk My favorite free time activity is yoga. I learnt it by myself about one year ago. I think it’s good for stretching and mental relaxation. I normally do the activity with my family and my friends. I practice yoga two or three times a week. After a few months I felt much healthier both physically and mentally.

4


ดาวน์โหลด ppt Copyright © 2011 Self-access Learning Centre, KMUTT ‘Free time Activities’ Speaking Web.

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


Ads by Google