งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

‘Free time Activities’

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


งานนำเสนอเรื่อง: "‘Free time Activities’"— ใบสำเนางานนำเสนอ:

1 ‘Free time Activities’
Speaking Web Copyright © 2011 Self-access Learning Centre, KMUTT

2 Let’s talk about ‘free time activities’
One of the common topics that you can talk about with new friends and foreign visitors is free time activities. In case that your conversation partners have similar or the same interests, your talk will be very lively and fun! มาฝึกพูดเกี่ยวกับ กิจกรรมยามว่างกัน Why it’s good? How often? Free time Activities’ Speaking Web When started With whom? การเตรียมตัวพูด ขั้นตอนที่ 1 ศึกษา ‘Free Time Activities’ Speaking Web ที่หน้า 4 เพื่อให้ได้แนวคิดเกี่ยวกับเรื่องที่จะพูด แล้วศึกษาตัวอย่างการพูดประกอบ ขั้นตอนที่ 2 เลือกสำนวนและโครงสร้างประโยคที่เกี่ยวข้อง จากนั้นเขียนคำสำคัญที่เกี่ยวข้อง (Key words) ลงใน ‘Free Time Activities’ Speaking Web ของคุณในหน้าแรก และคุณอาจเพิ่มรายละเอียดอื่นๆไปด้วยก็ได้ How to prepare your talk? If you want to talk about what you do in your free time, try this … Step 1: Study the ‘Free Time Activities’ Speaking Web on page 4, it will give you an idea of what to talk about. Then, study the speaking sample that follows. Step 2: Choose an activity you want to talk about. Consider relevant expressions and structures needed to talk about your free time activities. Then, complete your own speaking web on page 1. It’s also a good idea to add other details of your own. Where learnt? หัวข้อสามัญที่คุณสามารถคุยกับเพื่อนใหม่หรือนักท่องเที่ยวชาวต่างชาติคือหัวข้อกิจกรรมยามว่าง และถ้าบังเอิญ คู่สนทนาของคุณมีความสนใจตรงกันคุณก็คงจะคุยกันได้ยาวแน่นอน... SALC In-house Material for speaking No.2

3 ‘Free Time Activities’
Step 3: Talk to yourself aloud. When you are fluent, don’t look at your web. Speak naturally. This helps to increase your confidence. Step 4: Study the evaluation criteria given below. It serves as a good guideline for your effective speaking. Step 5: Record your speaking. Do it a few times and check your own improvement. Step 6: Check your final speaking with the evaluation criteria again. Are you happy with your talk? Read the suggestions given at the end of this page. Structure: I think it’s …(ฉันคิดว่ากิจกรรมนี้..... ) every weekend (ทุกสุดสัปดาห์), every other day (วันเว้นวัน), most of my evenings (ส่วนมากของช่วงเย็นๆ), two or three times a week (2-3 ครั้งต่อสัปดาห์) Expressions: Structure: (ฉันฝึกกิจกรรมนี้ ...) I practice …. Vocabulary/Expressions: relaxing (การผ่อนคลาย), good for stretching/balancing (ดีสำหรับการยืดเส้น/การทรงตัว), challenging (ท้าทาย), exciting (น่าตื่นเต้น) ขั้นตอนที่ 3 ลองฝึกพูดกับตัวเองโดยออก เสียงดังๆ เมื่อพูดคล่องแล้วไม่ควรดู web พยายามพูดอย่างธรรมชาติเพื่อเพิ่มความมั่นใจ ขั้นตอนที่ 4 ศึกษาเกณฑ์ประเมินการพูด ข้างล่างและใช้ เกณฑ์นี้เป็นแนวทางการพูด อย่างมีประสิทธิภาพ ขั้นตอนที่ 5 ลองบันทึกการพูดลงใน อุปกรณ์บันทึกเสียงหลายๆครั้งและเปรียบเทียบ การพัฒนาการของตัวเอง ขั้นตอนที่ 6 ลองประเมินการพูดด้วยเกณฑ์ ประเมินการพูดอีกครั้ง และถามตัวเองว่า คุณพอใจกับผลงานหรือไม่แล้วลองอ่าน ข้อเสนอแนะท้ายหน้าประกอบ Why it’s good? How often? Structure: I normally do the activity … (ฉันมักทำกิจกรรมนี้... ) ‘Free Time Activities’ Speaking Web With whom? When started? Structure: I started this activity ... (ฉันเริ่มฝึกกิจกรรมนี้เมื่อ... ) Evaluation Criteria 1. Fluency (Too slow? Stop too often between words or sentences?) 2. Pronunciation (Not confident to pronounce some words?) 3. Grammatical mistakes (Are there any? e.g. tenses, S-V, voices, singular-plural) Where learnt? with friends/family (กับเพื่อน/ ครอบครัว), by myself (เล่นคนเดียว), in groups (เป็นกลุ่ม) Expressions: Expressions: about one year ago (ประมาณ 1 ปีมาแล้ว), when I turned 15 (เมื่ออายุ 15 ปี), when I was in high school (สมัยเรียนมัธยม) เกณฑ์ประเมินการพูด 1. ความคล่อง (พูดช้าไป? หยุดระหว่างคำหรือ ประโยคบ่อยเกินไป?) 2. การออกเสียง (ไม่มั่นใจการออกเสียงคำหลายๆ คำหรือไม่?) 3. ความถูกต้องด้านไวยากรณ์ (มีข้อผิดพลาด ด้านไวยากรณ์ เช่น tenses, S-V, voices, singular-plural หรือไม่?) I learnt …(ฉันเรียน…), I took courses … (ฉันลงเรียน…), I joined a group …(ฉันเข้ากลุ่ม…) Structures: at the university (ทีมหาวิทยาลัย), at the sport center near my house (ที่ศูนย์กีฬาใกล้บ้าน), by myself (ที่สโมสรกีฬา) Expressions: Suggestions If your problems are with fluency and pauses between words or sentences, practice more and do the recording again. If your problem is pronunciation, check the difficult words with reliable dictionaries. Work on them separately before saying the whole sentences. For grammatical mistakes, consult reliable grammar books/websites. ข้อเสนอแนะ ถ้าคุณมีปัญหาเรื่องความคล่องและการหยุดระหว่างคำ หรือประโยค ลองฝึกเพิ่มและทำการบันทึกใหม่ ถ้าเป็นเรื่องการออกเสียง ลองตรวจสอบคำยากนั้นกับ พจนานุกรมที่น่าเชื่อถือและแยกฝึกคำจนคล่อง แล้วจึงพูด ทั้งประโยค ถ้าเป็นปัญหาด้านไวยากรณ์ ลองตรวจสอบกับหนังสือ/ เวปไซด์ไวยากรณ์ Sample talk My favorite free time activity is yoga. I learnt it by myself about one year ago. I think it’s good for stretching and mental relaxation. I normally do the activity with my family and my friends. I practice yoga two or three times a week. After a few months I felt much healthier both physically and mentally.

4


ดาวน์โหลด ppt ‘Free time Activities’

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


Ads by Google