งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

The Thai-U.S. Creative Partnership หุ้นส่วนเชิงสร้างสรรค์ ไทย - สหรัฐ Priorities & Pathways Harriet Foster Creative Partnership Coordinator Economic Section.

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


งานนำเสนอเรื่อง: "The Thai-U.S. Creative Partnership หุ้นส่วนเชิงสร้างสรรค์ ไทย - สหรัฐ Priorities & Pathways Harriet Foster Creative Partnership Coordinator Economic Section."— ใบสำเนางานนำเสนอ:

1 The Thai-U.S. Creative Partnership หุ้นส่วนเชิงสร้างสรรค์ ไทย - สหรัฐ Priorities & Pathways Harriet Foster Creative Partnership Coordinator Economic Section U.S. Embassy Bangkok July 2, 2012

2

3

4 ร่วมคิดร่วมสร้าง ผสานสัมพันธ์ไทยอเมริกา 4 Thai-U.S. Creative Partnership Using the logo! Sharing visitor information—experts, CEOs, employee speakers. Advanced training sessions, train the trainers Internships, co-op programs, and networking/mentoring support. Discussion on the website and social media—how can we support innovators? Identifying working-level tech gurus who’d like to share their knowledge Finding employee alumni, professional, and mentoring connections Seeking opportunities for R&D collaboration www.creativepartnership.org What kind of activities?

5 ร่วมคิดร่วมสร้าง ผสานสัมพันธ์ไทยอเมริกา 5 Thai-U.S. Creative Partnership MFA North American Division liaison coordinator & Joint Steering Committee Development of a “toolkit” Focus on what’s easy Continue building shared, positive momentum Target overall next-level economic development How does it work?

6 ร่วมคิดร่วมสร้าง ผสานสัมพันธ์ไทยอเมริกา 6 Thai-U.S. Creative Partnership A funding program A formal MOU or reporting system Traditional (Development aid, CSR, basic English, cultural programming) Required, embedded, static, or exclusive What is it not?

7 ร่วมคิดร่วมสร้าง ผสานสัมพันธ์ไทยอเมริกา 7 Thai-U.S. Creative Partnership creativepartnership.org Website & Social Media

8 2011-2012 examples (ECON/NSTDA): Tour of the Science Parks’ Biotec and Mtec research facilities, where we learned about a Howard Hughes Foundation malaria research project (Dow/Thailand Environment Institute): Green Industry Training classes (USAID/KMUTT/private sector): Students with Solutions mobile app development contest (Parsons the New School/Chulalongkorn U./RTG): Urban design symposia series (Google Thailand/Thai e-commerce Association): Get Thai Businesses Online SME training and website support (NOAA/RTG/U.S. Embassy): Water management/Hydrology expert speaker (TAT/Ford Thailand): Amazing Thailand 9FilmFest (State Dept./Professionals): IVLP programs for environment, entrepreneurship (USDA/AHEC/Universities): Annual furniture training: American Hardwood Design Camp (OES/CMCC/CMU): Life Sciences Innovation Conference for Lower Mekong Initiative medical and agricultural biotech discussion

9 Leveraged Visits & Speakers U.S. performing arts training camp Maria Chen Creative Corridors Zero-Waste Fashion & BIFF runway show by US designer “Thai Triangle” tour by Charles Hayes 33 2 1 Fashion & Textiles YES! Academy www.creativepartnership.org

10 ร่วมคิดร่วมสร้าง ผสานสัมพันธ์ไทยอเมริกา 10 Thai-U.S. Creative Partnership Partner Event Highlights 2 1 AIESEC Youth to Business Forum Microsoft Imagine Cup 10 th year of global student competition – Thailand’s won twice. Training by local social entrepreneurs, Google CEO leadership speaker

11 ร่วมคิดร่วมสร้าง ผสานสัมพันธ์ไทยอเมริกา 11 Thai-U.S. Creative Partnership 4,000 participants in 2011 events, 5,000+ thus far in 2012 Performance Measurement for all U.S.-Thai engagement? AMCHAM Thailand joint Innovation in CSR award for 2012 Upcoming programming Your Partnership Here Impact and investment

12 ร่วมคิดร่วมสร้าง ผสานสัมพันธ์ไทยอเมริกา 12 Thai-U.S. Creative Partnership Harriet Foster fosterhe@state.gov thaius@creativepartnership.org I’m here until summer 2014. Thanks!


ดาวน์โหลด ppt The Thai-U.S. Creative Partnership หุ้นส่วนเชิงสร้างสรรค์ ไทย - สหรัฐ Priorities & Pathways Harriet Foster Creative Partnership Coordinator Economic Section.

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


Ads by Google