งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

Relational capital “For the sustained & superior performance of 21th century organization” Nisaychon Siriwat 562131002 Kleokamon Boonyeun 562131003 Theppharit.

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


งานนำเสนอเรื่อง: "Relational capital “For the sustained & superior performance of 21th century organization” Nisaychon Siriwat 562131002 Kleokamon Boonyeun 562131003 Theppharit."— ใบสำเนางานนำเสนอ:

1 Relational capital “For the sustained & superior performance of 21th century organization” Nisaychon Siriwat Kleokamon Boonyeun Theppharit Sae-ting Tipada Subhasean

2

3 ทุนความสัมพันธ์มี องค์ประกอบย่อยคือ 1. Customer Relation 2. Supplier Relation 3. Alliance Relation 4. Employee Relation Type of Relational Capital : 1. internal RC ( เกี่ยวกับ ความสัมพันธ์ภายในบริษัท ) เช่น พนักงาน หัวหน้า แผนกต่างๆ 2 External RC เช่น ลูกค้า, supplier, partner, government Relational Capital : more value & long term competitive RC is an intangible asset that is based on developing, maintaining & nurturing high-qualities relationships with any organization or people that influence the business; customer, supplier, employee, government, partner, stakeholders, competitors “Strong relationship provides a long-term competitive advantage”

4 Adecco = the world leader of workforce solution

5

6 Relational Capital Management: 1. Customer Relation Management 2. Supplier Relation Management 3. Alliance Relation Management 4. Employee Relation Management

7 1. CRM : Customer Relationship Management CRM หรือ ความสัมพันธ์กับลูกค้า หมายถึง การสร้างความสัมพันธ์กับ ลูกค้า โดยการใช้เทคโนโลยีและการใช้บุคลากรอย่างมีหลักการ CRM ได้ ถูกนำมาใช้มากยิ่งขึ้นเรื่อย ๆ เนื่องมาจากจำนวนคู่แข่งของธุรกิจแต่ละ ประเภทเพิ่มขึ้นสูงมากขึ้น การแข่งขันทางธุรกิจเพิ่มมากขึ้นในขณะที่ จำนวนผู้บริโภคยังคงเท่าเดิม ธุรกิจจึงต้องพยายามสรรหาวิธีที่จะสร้าง ความพอใจให้แก่ลูกค้าอันจะนำไปสู่ ความเชื่อมั่นที่สุด

8 กระบวนการทำงานของระบบ CRM มี 4 ขั้นตอนดังนี้ 1. Identify เก็บข้อมูลว่าลูกค้าของบริษัทเป็นใคร เช่น ชื่อลูกค้า ข้อมูล สำหรับติดต่อกับลูกค้า 2. Differentiate วิเคราะห์พฤติกรรมของลูกค้าแต่ละคน และจัดแบ่งลูกค้า ออกเป็นกลุ่มตามคุณค่าที่ลูกค้ามีต่อบริษัท 3. Interact มีปฏิสัมพันธ์กับลูกค้าเพื่อเรียนรู้ความต้องการของลูกค้า และ เพื่อสร้างความพึงพอใจให้กับลูกค้าในระยะยาว 4. Customize นำเสนอสินค้าหรือบริการที่มีความเหมาะสมเฉพาะตัวกับ ลูกค้าแต่ละคน

9 ตัวอย่างองค์กรที่มีความสัมพันธ์กับลูกค้า

10 Good Supplier Characteristic : Price Reliability Stability Location Competency

11 Unilever's New Plastic Molding Process Could Save 27,000 Tons Per Year Paul Howells, Vice President of R&D Packaging at Unilever : “ We’re always on the search for new technologies that can help us achieve our ambition to build a more sustainable business and halve our environmental footprint, and working with our two partners, we’ve created a unique technology that will transform our portfolio.”

12 Toyota’s Suppliers selection

13

14 Suppliers Report

15 Simple Rules for Making Alliances Work corporate alliances increases 25% a year failure rate 60% -70% Alliance partner They require the ability to navigate—and often to actively leverage— significant differences between partners’ strengths and operating styles.

16 The Star Alliance network is the leading global airline network, with the highest number of member airlines, daily flights, destinations and countries flown to. It was established in 1997 as the first truly global airline alliance to offer customers convenient worldwide reach and a smoother travel experience. The Way The Earth Connect

17 4. ERM : Employee Relation Management “Relation = Trust & Reliability” การสร้างความสัมพันธ์ที่ดี 1.Respect : ให้ความเคารพ 2.Honest : จริงใจ 3.Recognition : ให้การยอมรับ 4.Voice : ให้สิทธิ 5.Encouragement : ให้กำลังใจ ส่งเสริม 6.Communication : มีช่องทางการ สื่อสาร Commutation - เนิ่นๆและบ่อยๆ - ให้ข้อมูลจริง ทั้งด้านบวก และด้านลบ - รับฟังความคิดเห็น / 2ways flow - ผู้บริหารสื่อสารใกล้ชิดกับ พนักงาน ERM Indicators: - Turnover rate - งบประมาณด้านสวัสดิการ / ฝึกอบรม - employee feedback - ข้อเรียกร้อง / คดีฟ้องร้องทาง แรงงาน - การให้ความร่วมมือ : อัตราการ หยุดงาน - research & innovation

18 STABUCKS “Treating our people” 1.Employee as a partner (respect) 2.Invest in employee’s benefit & training (honest & care) full health benefit for part-time stock option program for everyone 3.Regionalization (respect & voice) 4.Support centre : SCC – to utilize resource (encouragement) 5.Product development comes from employee (voice & recognition)

19 Indicators / Measurement 1.Reliable Supplier & long relationship : JIT program, after sell service, shared knowledge/info, cooperated project 2.Customer loyalty : Repeated customer (ex. Starbucks card), positive feedback 3.Image & Reputation : Well-known, social activities 4.Strong & Quality alliance partners : various field cooperation, shared knowledge/info, cooperated project, cost saving 5.Employee : low no. of turnover, research, innovation, participate & loyal


ดาวน์โหลด ppt Relational capital “For the sustained & superior performance of 21th century organization” Nisaychon Siriwat 562131002 Kleokamon Boonyeun 562131003 Theppharit.

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


Ads by Google