งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

GE matrix Business competitive strength Market attractive What business to be in ? E-V-R model PEST Value proposition Resource What to become ? Mission.

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


งานนำเสนอเรื่อง: "GE matrix Business competitive strength Market attractive What business to be in ? E-V-R model PEST Value proposition Resource What to become ? Mission."— ใบสำเนางานนำเสนอ:

1 GE matrix Business competitive strength Market attractive What business to be in ? E-V-R model PEST Value proposition Resource What to become ? Mission + challenge = vision Where to go ? Directional + Portfolio + Parenting strategies BCG Product-Market matrix 5 forces model Value chain Competitive strategies Generic model Functional strategies Marketing Operation Financial strategies How to compete? What to do? Segment Target Positioning Strategic group

2 แนวทางวิเคราะห์กรณีศึกษา Business concept Ideas Asset Value เข้าไปในธุรกิจอะไร ? Corporate Strategy Business Model Value Target market Customer ทำรายได้ได้อย่างไร ขายอะไร ขายใคร STP Competitive strategy 5 Forces’ model Value chain Generic model แข่งตลาดไหน ด้วยอะไร Broad /Narrow Leadership /Focus Functional strategy Marketing 4 P Operation product /Process technology Leadership / Focus Finance Cash Working Capital Capital structure แสดงอาการ ออกมาเป็นปัญหา ตรวจสอบว่า วางกลยุทธ์ถูกไหม สภาพการแข่งขันเปลี่ยนไปไหม ตรวจสอบว่าแนวคิดธุรกิจ ยังใช้ได้ไหม ต้องเปลี่ยนไหม

3 GE matrix Business competitive strength Market attractive What business to be in ? PEST Quality of Life Value proposition Design Resource Designer What to become ? Product design Mission + challenge = vision Where to go ? Directional + Portfolio + Parenting strategies Growth strategy Investment BCG Product-Market matrix Question Mark to Star 5 forces model Value chain Competitive strategies Generic model Functional strategies Marketing Operation Financial strategies Product Design Liquidity Varieties Quality How to compete? Differentiate and Focus What to do? Segment Target Positioning Medium high Quality Strategic group นครพิงค์เทียนหอม

4 GE matrix Business competitive strength Market attractive What business to be in ? PEST Quality of life Value proposition Healthy Resource Knowhow High land What to become ? Organic Exporter Mission + challenge = vision Where to go ? Directional + Portfolio + Parenting strategies Niches Organic Product BCG Product-Market matrix 5 forces model Value chain Competitive strategies Generic model Functional strategies Marketing Operation Financial strategies Products Quality Cash cow Varieties Standard How to compete? Differentiate and Focus Product What to do? Segment Target Positioning Medium Quality Japan Strategic group อินทรีย์พืชผล

5 GE matrix Business competitive strength Market attractive What business to be in ? PEST Demand Value proposition Standard Product Resource Funding What to become ? Standard Product Leadership Mission + challenge = vision Where to go ? Directional + Portfolio + Parenting strategies Growth Strategy Investment BCG Product-Market matrix Cash cow 5 forces model Value chain Competitive strategies Generic model Functional strategies Marketing Operation Financial strategies PriceMass Liquidity Channel Inventory How to compete? Cost Leadership What to do? Segment Target Positioning General Standard Price Strategic group หางดงบรรจุภัณฑ์

6 GE matrix Business competitive strength Market attractive What business to be in ? PEST Quality of Life Value proposition Real culture Resource Lanna Culture What to become ? Real Lanna culture Mission + challenge = vision Where to go ? Directional + Portfolio + Parenting strategies BCG Product-Market matrix Star 5 forces model Value chain Competitive strategies Generic model Functional strategies Marketing Operation Financial strategies Channel Real culture Promotion How to compete? Differentiate and Focus What to do? Segment Target Positioning Medium high Strategic group วัฒนธรรมจาวเหนือ

7 GE matrix Business competitive strength Market attractive What business to be in ? PEST การท่องเที่ยววัฒนธรรม Value proposition อัตตลักษณ์ร่มล้านนา Resource ภูมิปัญญา ช่างฝีมือ What to become ? ร่มล้านนาเชียงใหม่ Mission + challenge = vision Where to go ? Directional + Portfolio + Parenting strategies BCG Product-Market matrix 5 forces model Value chain Competitive strategies Generic model Functional strategies Marketing Operation Financial strategies How to compete? What to do? Segment Target Positioning Strategic group ร่มบ้านเหนือ โครงสร้างองค์กร วัฒนธรรมองค์กร บุคลากร ให้บริการ ความขัดแย้งของคน ภายในเครือญาติ ตำนานร่มเชียงใหม่ แหล่งท่องเที่ยวที่เป็น ประสบการณ์ Niches market Niches Product Product development Service Innovation Medium / Design


ดาวน์โหลด ppt GE matrix Business competitive strength Market attractive What business to be in ? E-V-R model PEST Value proposition Resource What to become ? Mission.

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


Ads by Google