ดาวน์โหลดงานนำเสนอ
งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ
ได้พิมพ์โดยPen-chan Cheenchamras ได้เปลี่ยน 9 ปีที่แล้ว
1
Will our training program prepare pediatricians to meet the health care needs of children in our country ?
2
LEARNER NEEDS LEARNERNEEDS PROFESSIONAL NEEDS LEARNING & EXPERIENCE RESOURCES EVALUATION & FEED BACK VERIFICATION OF SPECIFIC COMPETENCIES SPECIFIC OBJECTIVES BROAD EDUCATIONAL GOALS HEALTH NEEDS
3
ถามความเห็นจากสถาบัน ฝึกอบรม เรื่องข้อกำหนดการ จัดประสบการณ์การฝึกอบรม ของราชวิทยาลัย การประชุมชี้แจง / ระดมสมอง เรื่อง สุขภาวะของเด็กไทย
7
สรุปข้อตกลงการจัด ประสบการณ์การฝึกอบรม ( จากการประชุม อฝส. กุมาร ) สถาบันส่วนใหญ่เห็นด้วยกับข้อกำหนดเดิม Continuity of Care ไม่จำเป็นต้องจัดเป็น Continuity Clinic แต่ละสถาบันไม่สามารถจัดประสบการณ์ การฝึกอบรมได้ดีเท่ากันในทุกสาขาวิชา ดังนั้นไม่ควรบังคับว่าต้องจัดประสบการณ์ เหล่านี้ในทุกสถาบัน แต่สามารถให้ส่งไป เรียนรู้ในสถาบันที่มีการจัดการฝึกอบรม สาขาวิชาเหล่านี้ได้ดี เช่น Community หรือ Social Pediatrics เป็นต้น
8
ข้อคิดเห็นเพิ่มเติมจากการ ประชุม อฝส. กุมาร ถึงเวลาหรือยังที่เราจะจัดหลักสูตรให้เป็น แบบ tracking คือกำหนดให้มี minimal requirement สำหรับการฝึกอบรมกุมาร แพทย์ทุกคน แต่มีส่วนที่ต่อยอดแตกต่างกัน ไป ขึ้นอยู่กับความต้องการของผู้ฝึกอบรม และประเทศชาติ เช่นการฝึกอบรมสำหรับผู้ ที่จะไปปฏิบัติงานในโรงพยาบาลชุมชนก็ อาจจะแตกต่างจากผู้ที่จะไปปฏิบัติงานที่ โรงเรียนแพทย์ LEARNERNEEDS
9
LEARNER NEEDS LEARNERNEEDS PROFESSIONAL NEEDS LEARNING & EXPERIENCE RESOURCES EVALUATION & FEED BACK VERIFICATION OF SPECIFIC COMPETENCIES SPECIFIC OBJECTIVES BROAD EDUCATIONAL GOALS HEALTH NEEDS
11
A principal conclusion was that resident learning opportunities should be more flexibly directed toward the variety of career choices available to pediatricians Graduate medical education should fully adopt and implement competency-based education, evaluation, and advancement
12
A principal conclusion was that resident learning opportunities should be more flexibly directed toward the variety of career choices available to pediatricians Graduate medical education should fully adopt and implement competency-based education, evaluation, and advancement
13
Core Pediatrics (2 years) Core Pediatrics Core Pediatrics Flexibility of Curriculum
14
Research Project ?? Project Flexibility of Curriculum
15
A principal conclusion was that resident learning opportunities should be more flexibly directed toward the variety of career choices available to pediatricians Graduate medical education should fully adopt and implement competency-based education, evaluation, and advancement
18
Competent Graduate Adv Health Sci Educ Theory Pract, 2008
19
Competent Graduate C1C2C3C4C5
20
LEARNER NEEDS LEARNERNEEDS PROFESSIONAL NEEDS LEARNING & EXPERIENCE RESOURCES EVALUATION & FEED BACK VERIFICATION OF SPECIFIC COMPETENCIES SPECIFIC OBJECTIVES BROAD EDUCATIONAL GOALS HEALTH NEEDS
21
LEARNER NEEDS LEARNERNEEDS PROFESSIONAL NEEDS LEARNING & EXPERIENCE RESOURCES EVALUATION & FEED BACK VERIFICATION OF SPECIFIC COMPETENCIES SPECIFIC OBJECTIVES BROAD EDUCATIONAL GOALS HEALTH NEEDS
22
LEARNER NEEDS LEARNERNEEDS PROFESSIONAL NEEDS LEARNING & EXPERIENCE RESOURCES EVALUATION & FEED BACK VERIFICATION OF SPECIFIC COMPETENCIES SPECIFIC OBJECTIVES BROAD EDUCATIONAL GOALS HEALTH NEEDS
23
Creating a Learning Environment to Produce Competent Residents How we come to think about and do our jobs is shaped by the established norms, values, and circumstances in which our learning takes place How we come to think about and do our jobs is shaped by the established norms, values, and circumstances in which our learning takes place Residency programs must provide an environment in which early career physicians learn how to do their jobs right Residency programs must provide an environment in which early career physicians learn how to do their jobs right Acad Med. 2004;79:532–540
24
Quaternary Medical Centers Tertiary & Secondary TertiarySecondaryPrimaryPrevention&Promotion Quaternary Balance Between Health Needs and Educational Opportunities Residency Training Health Needs
25
การฝึกอบรมแพทย์ดำเนินการใน ที่ซึ่งแพทย์มีโอกาสเห็นผู้ป่วยที่ เป็นส่วนน้อยที่สุด ! N Engl J Med 2001; 344: 2021-2025
26
Quaternary Medical Centers Tertiary & Secondary TertiarySecondaryPrimaryPrevention&Promotion Quaternary Imbalance Between Health Needs and Educational Opportunities
27
Quaternary Medical Centers Tertiary & Secondary เกือบ 100% เป็น Specialist Imbalance Between Health Needs and Educational Opportunities
28
Quaternary Medical Centers Tertiary & Secondary TertiarySecondaryPrimaryPrevention&Promotion Quaternary Imbalance Between Health Needs and Educational Opportunities
29
Quaternary Medical Centers Tertiary & Secondary Imbalance Between Health Needs and Educational Opportunities
30
Quaternary Medical Centers Tertiary & Secondary TertiarySecondaryPrimaryPrevention&Promotion Quaternary Imbalance Between Health Needs and Educational Opportunities
31
Quaternary Medical Centers Tertiary & Secondary TertiarySecondaryPrimaryPrevention&Promotion Quaternary Between Health Needs and Educational Opportunities Between Health Needs and Educational Opportunities
32
Quaternary Medical Centers Tertiary & Secondary TertiarySecondaryPrimaryPrevention&Promotion Quaternary เพียงแค่นี้เพียงพอหรือไม่ ? Residency Training Health Needs
33
เด็กไทย อยู่ดี มีสุข ภาพรวมของประเทศ o Generalist o Specialist o Health Personal Design Training Programs Active Recruitment
34
เด็กไทย อยู่ดี มีสุข ภาพรวมของประเทศ / ส่วนที่ พวกเราทำอยู่ o Generalist o Specialist o Health Personal Design Training Programs Active Recruitment Academic Medical Centers อฝส.
35
เด็กไทย อยู่ดี มีสุข o Generalist o Specialist o Health Personal Design Training Programs Active Recruitment Academic Medical Centers อฝส. ที่เหลือ หน้าที่ใคร ?
36
คำถาม ท่านคิดว่าข้อใดข้างล่างนี้ เป็นหน้าที่ของพวกเราทุกคนใน การทำให้เด็กไทย อยู่ดี มีสุข ก)รวมพลังกันผลักดันให้ราชวิทยาลัย ทำหน้าที่นี้ โดยการปรับโครงสร้าง ฯลฯ ข)รวมพลังกันสร้างองค์กรใหม่ขึ้นมาทำ หน้าที่นี้ ค)ช่างมัน อยู่อย่างนี้สบายดีอยู่แล้ว ง)ผิดหมดทุกข้อ
39
LEARNER NEEDS LEARNERNEEDS PROFESSIONAL NEEDS LEARNING & EXPERIENCE RESOURCES EVALUATION & FEED BACK VERIFICATION OF SPECIFIC COMPETENCIES SPECIFIC OBJECTIVES BROAD EDUCATIONAL GOALS HEALTH NEEDS
40
PROFESSIONAL NEEDS ความเห็นจากอาจารย์ในสถาบัน ฝึกอบรม ความเห็นจากกุมารแพทย์ที่จบเกิน 6 เดือน
41
ความเห็นจากอาจารย์ในสถาบัน ฝึกอบรม เนื้อหาวิชา เนื้อหาวิชา – วัยรุ่น จริยธรรมและกฎหมาย ระบาดวิทยา เวชศาสตร์อิงหลักฐาน โรคทางจิตเวชและ ความผิดปกติของพฤติกรรม ทักษะ ทักษะ – การติดต่อสื่อสาร และสร้างสัมพันธภาพกับ ชุมชน ความสามารถทางวิชาชีพ ความสามารถทางวิชาชีพ – ด้านชุมชนและสังคม ส่วนที่ยังไม่พอเพียง
42
ความเห็นจากกุมารแพทย์ที่จบ เกิน 6 เดือน เนื้อหาวิชา เนื้อหาวิชา – วัยรุ่น โภชนาการ เวชศาสตร์ชุมชน ระบาด วิทยา เวชศาสตร์อิงหลักฐาน จริยธรรมและ กฎหมาย โรคทางจิตเวชและความผิดปกติของ พฤติกรรม ส่วนที่ยังไม่พอเพียง
44
Procedures Recommended by the Pediatric RRC Basic and advanced life support Placement of intraosseous lines Arterial puncture Umbilical artery and vein catheterization Bladder catheterization Wound care and suturing of lacerations Subcutaneous, intradermal, and intramuscular injections Gynecologic evaluation of pre- and postpubertal females Endotracheal intubation Placement of intravenous lines Venipuncture Lumbar puncture Procedural sedation Pain management Reduction and splinting of simple dislocations and fractures Developmental screening test
45
Percentage of respondents who rated procedure > 8 BLS indicates basic life support; Gyn, gynecologic; Admin, administration; SC, subcutaneous; IM, intramuscular; ID, intradermal; I&D, incision and drainage; Ortho, orthopedic; ED, emergency department
47
Percentage of program directors who responded “all or almost all” are competent to perform the procedure at the end of training
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
© 2024 SlidePlayer.in.th Inc.
All rights reserved.