งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

Research objectives Data processing Sampling Data collection methods Repo rting Qualitative ResearchQuantitative Research Primary Research Desk Research.

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


งานนำเสนอเรื่อง: "Research objectives Data processing Sampling Data collection methods Repo rting Qualitative ResearchQuantitative Research Primary Research Desk Research."— ใบสำเนางานนำเสนอ:

1 Research objectives Data processing Sampling Data collection methods Repo rting Qualitative ResearchQuantitative Research Primary Research Desk Research

2 Desk research The collection of secondary data or that which has already been collected Published reports Statistics Field survey

3 Why desk research? Forming the questions to ask! Facilitate decision making process

4 Range of info from Desk research The marketing environment Geodemographics Market structure and size Suppliers and brands Distribution and retailing Products International marketing

5 Limitation of desk research Provide part of info sought in a project Unpredictability Principles not available

6 To insert your company logo on this slide From the Insert Menu Select “Picture” Locate your logo file Click OK To resize the logo Click anywhere inside the logo. The boxes that appear outside the logo are known as “resize handles.” Use these to resize the object. If you hold down the shift key before using the resize handles, you will maintain the proportions of the object you wish to resize. Chapter 6 Conducting Textual and content analysis

7 Qualitative research To investigate... Process กระบวนการ Meaning ความหมาย Roles บทบาท Rules กฎ กติกา มารยาท Structure โครงสร้าง

8 Types of qualitative research Textual analysis - Rhetorical criticism วิเคราะห์วาทะ Content analysis การวิเคราะห์เนื้อหา Interviews (Focus group, in-depth) Participant observation (chapter 7) การ สังเกตอย่างมีส่วนร่วม Semiotics สัญญะวิทยา Critical Theory ทฤษฎีวิพากษ์

9 Content Analysis A systematic method to analyze the content and treatment of communication which usually results in the development of objective and quantitative information. วิธีการวิเคราะห์เนื้อหาและการสื่อสารที่ ทำให้เกิดการพัฒนาข่าวสารที่เป็นรูปธรรม ใน เชิงปริมาณอย่างเป็นระบบ

10 Content Analysis Objective investigation on content of mass media (Quantitative analysis), organizational communication, speech therapists ศึกษาเกี่ยวกับเนื้อหาในสื่อมวลชน.

11 Inconsistent journalism: The coverage of chronic diseases in the Mexican press Health issues and the media Lack of investigation in developing world ขาด การศึกษาในประเทศกำลังพัฒนา Health risks as promoted in print media to create health awareness นำเสนอความเสี่ยงด้านสุขภาพผ่าน สื่อเพื่อสร้างความตื่นตัว

12 Inconsistent journalism: The coverage of chronic diseases in the Mexican press Health issues and the media Unknown on contents of the mass media ไม่รู้ว่าสื่อ นำเสนอเนื้อหาอะไรบ้าง Content can illustrate the themes and writing style appear in the press that convey meanings and messages to the target audience เนื้อหาแสดงถึง แก่นเรื่องและลีลาการเขียนในสื่อ ส่งสาส์นและให้ ความหมายต่อผู้อ่านอย่างไร

13 Covering chronic diseases Method Qualitative content analysis (Sources of messages, central themes, related subthemes) การวิเคราะห์เนื้อหา Frequency count and established numbers for each identified category of chronic disease นับจำนวนครั้งที่มีคำพูดที่เกี่ยวกับโรค เรื้อรัง

14 Covering chronic diseases Results: 6 main themes Causes of disease or condition สาเหตุและ เงื่อนไขโรค magnitude of the condition ระดับความสำคัญของ เงื่อนไขโรค complications ความซับซ้อนของโรค medical care การดูแลทางการแพทย์ management การจัดการ Other (type, prevention, rehabilitation, etc.) อื่นๆ ( ประเภท การป้องกัน การฟื้นฟู )

15 Content analysis Limitations Cannot draw cause-effect conclusions สรุป ลักษณะ เหตุ - ผล ไม่ได้ Hard to find representative samples หา ตัวอย่างที่เป็นตัวแทนประชากรที่แท้จริงยาก Cannot generalize the results ไม่สามารถ นำเอาข้อสรุปไปใช้กับกรณีอื่นๆได้

16 Interaction and relational analyses Used in interpersonal communication to discover about the nature of the relationship between the people (oral communication). ใช้ในการสื่อสารระหว่างบุคคลเพื่อค้นหา ธรรมชาติของความสัมพันธ์ระหว่างผู้คนใน ลักษณะการสื่อสารด้วยปากเปล่า

17 Chapter 7: Participant observation (PO) research

18 Why participant observation (PO) Why participant observation (PO) ? When questionnaire is not appropriate เมื่อใช้แบบสำรวจไม่ได้ When questionnaire is not appropriate เมื่อใช้แบบสำรวจไม่ได้ when the setting is so new that hypotheses are undeveloped เมื่อไม่มี สมมติฐานอะไรรองรับ when the setting is so new that hypotheses are undeveloped เมื่อไม่มี สมมติฐานอะไรรองรับ When developing grounded theory เพื่อ สร้างทฤษฎีเบื้องต้น When developing grounded theory เพื่อ สร้างทฤษฎีเบื้องต้น

19 Why participant observation (PO) Why participant observation (PO) ? Analytic induction ใช้วิธีการวิเคราะห์จาก กรณีวิเคราะห์ไปสู่การสร้างทฤษฎี Analytic induction ใช้วิธีการวิเคราะห์จาก กรณีวิเคราะห์ไปสู่การสร้างทฤษฎี Research questions involve natuarally arising behavior not consistently produced in laboratory ใช้การตั้งคำถามที่ เกิดจากพฤติกรรมจริง Research questions involve natuarally arising behavior not consistently produced in laboratory ใช้การตั้งคำถามที่ เกิดจากพฤติกรรมจริง

20 Full participation observation Participant as observer Objective ภววิสัย Objective ภววิสัย Unsympathetic ไม่ใส่ใจ Unsympathetic ไม่ใส่ใจ Detached แยกตัว Detached แยกตัว Candid เปิดเผย Candid เปิดเผย Subjective อัตวิสัย Subjective อัตวิสัย Sympathetic เห็นอกเห็นใจ Sympathetic เห็นอกเห็นใจ Involved มีส่วนร่วม Involved มีส่วนร่วม Deceptive ปิดบังความจริง Deceptive ปิดบังความจริง Forms of PO studies Position of the observer

21 Ethonography ( การศึกษา ชาติพันธุ์วรรณา ) The symphony: Organizational discourse and the symbolic tensions between artistic and business ideologies The symphony: Organizational discourse and the symbolic tensions between artistic and business ideologies The ideology embedded in an artistic code ( รหัสเชิงศิลปะ ) The ideology embedded in an artistic code ( รหัสเชิงศิลปะ ) The ideology embedded in a business code ( รหัสเชิงธุรกิจ ) The ideology embedded in a business code ( รหัสเชิงธุรกิจ )

22 The ideology embedded in an artistic code Quality and integrity of the orchestra’s performance should be maintained คุณภาพและเกียรติภูมิของการเล่นดนตรีออร์ เคส ตร้าควรดำรงไว้ Quality and integrity of the orchestra’s performance should be maintained คุณภาพและเกียรติภูมิของการเล่นดนตรีออร์ เคส ตร้าควรดำรงไว้ The musicians should be challenged artistically นักดนตรีควรถูกท้าทายด้วย ความสามารถทางศิลป์ The musicians should be challenged artistically นักดนตรีควรถูกท้าทายด้วย ความสามารถทางศิลป์ The community should achieve some sense of spiritual or emotional fulfillment as it listens to the music ชุมชนควรมีความ ดื่มด่ำทางจิตวิญญาณและอารมณ์เมื่อฟัง ดนตรี The community should achieve some sense of spiritual or emotional fulfillment as it listens to the music ชุมชนควรมีความ ดื่มด่ำทางจิตวิญญาณและอารมณ์เมื่อฟัง ดนตรี

23 The ideology embedded in a business code The symphony should operate like any other business, วงซิมโฟนีควรดำเนินการ เหมือนกับธุรกิจ The symphony should operate like any other business, วงซิมโฟนีควรดำเนินการ เหมือนกับธุรกิจ Make decisions based on economic principles rather than from artistic interests มีการตัดสินใจบนพื้นฐานทาง เศรษฐศาสตร์มากกว่าศิลปะ Make decisions based on economic principles rather than from artistic interests มีการตัดสินใจบนพื้นฐานทาง เศรษฐศาสตร์มากกว่าศิลปะ be market driven ใช้ตลาดเป็นตัวตั้ง be market driven ใช้ตลาดเป็นตัวตั้ง treat music as a product มองดนตรีเป็น เหมือนกับสินค้า treat music as a product มองดนตรีเป็น เหมือนกับสินค้า

24 Discursive struggle for power Key Issues ประเด็นสำคัญ Key Issues ประเด็นสำคัญ The compositions that will be on the program for each concert จะเล่นเพลง อะไรบ้างในคอนเสิร์ต The compositions that will be on the program for each concert จะเล่นเพลง อะไรบ้างในคอนเสิร์ต the order in which the compositions will be played for each concert ลำดับเพลง the order in which the compositions will be played for each concert ลำดับเพลง the length of each program ความยาวของ โปรแกรม the length of each program ความยาวของ โปรแกรม guest artists ศิลปินรับเชิญ guest artists ศิลปินรับเชิญ the response of the audience to each and every concert เสียงตอบรับจากคนดู the response of the audience to each and every concert เสียงตอบรับจากคนดู

25 Methods วิธีการ Symphony = Culture that has power differences วงดนตรีเหมือนกับสังคมที่มี ความแตกต่างทางอำนาจ Symphony = Culture that has power differences วงดนตรีเหมือนกับสังคมที่มี ความแตกต่างทางอำนาจ over 400 hours of fieldwork at various Symphony functions (Observation and PO) ใช้เวลากับวงดนตรีในการสังเกตการณ์ และการสังเกตการณ์อย่างมีส่วนร่วม over 400 hours of fieldwork at various Symphony functions (Observation and PO) ใช้เวลากับวงดนตรีในการสังเกตการณ์ และการสังเกตการณ์อย่างมีส่วนร่วม Informal and unstructured interviews to search for symbols and meanings to triangulate interpretations. สัมภาษณ์ผู้ที่ เกี่ยวข้องอย่างไม่เป็นทางการและไม่มี คำถามที่เป็นรูปแบบ เพื่อศึกษาสัญลักษณ์ และความหมายเพื่อตรวจสอบการตีความ Informal and unstructured interviews to search for symbols and meanings to triangulate interpretations. สัมภาษณ์ผู้ที่ เกี่ยวข้องอย่างไม่เป็นทางการและไม่มี คำถามที่เป็นรูปแบบ เพื่อศึกษาสัญลักษณ์ และความหมายเพื่อตรวจสอบการตีความ

26 Results ผล Tension between artistic and business code ความตึงเครียดระหว่างรหัสทางศิลปะ กับธุรกิจ Tension between artistic and business code ความตึงเครียดระหว่างรหัสทางศิลปะ กับธุรกิจ

27 Limitations ข้อจำกัด Time consuming and expensive ใช้เวลา มากและราคาแพง Time consuming and expensive ใช้เวลา มากและราคาแพง Unknown measurement properties (not standard research tools) ไม่มีคุณสมบัติที่ วัดได้อย่างชัดเจน Unknown measurement properties (not standard research tools) ไม่มีคุณสมบัติที่ วัดได้อย่างชัดเจน

28 Limitations ข้อจำกัด Overidentification with a group leading to researcher bias เนื่องจากช้อมูลที่ได้อิง กับคนกลุ่มเดียว อาจมีอคติทางข้อมูลได้ Overidentification with a group leading to researcher bias เนื่องจากช้อมูลที่ได้อิง กับคนกลุ่มเดียว อาจมีอคติทางข้อมูลได้ Cannot reach comprehensive conclusions alone (need data from various sources) ไม่สามารถใช้ข้อมูลจาก แหล่งเดียวเพื่อสรุปได้ Cannot reach comprehensive conclusions alone (need data from various sources) ไม่สามารถใช้ข้อมูลจาก แหล่งเดียวเพื่อสรุปได้


ดาวน์โหลด ppt Research objectives Data processing Sampling Data collection methods Repo rting Qualitative ResearchQuantitative Research Primary Research Desk Research.

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


Ads by Google