งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

บทที่ 17 Designing and Managing Integrated Marketing Communications บรรยายโดย... สุรพล สังฆโสภณ 1.

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


งานนำเสนอเรื่อง: "บทที่ 17 Designing and Managing Integrated Marketing Communications บรรยายโดย... สุรพล สังฆโสภณ 1."— ใบสำเนางานนำเสนอ:

1 บทที่ 17 Designing and Managing Integrated Marketing Communications บรรยายโดย... สุรพล สังฆโสภณ 1

2 Chapter Questions  What is the role of marketing communications?  How do marketing communications work?  What are the major steps in developing effective communications?  What is the communications mix and how should it be set?  What is an integrated marketing communications program? Copyright © 2012 Pearson Education 17-2

3 Copyright © 2012 Pearson Education 17-3 Marketing Communications

4 Copyright © 2012 Pearson Education 17-4 Modes of Marketing Communications  Advertising  Sales promotion  Events and experiences  เหตุการณ์และ ประสบการณ์  Public relations and publicity  Direct marketing  Interactive marketing  การตลาดเชิงตอบโต้  Word-of-mouth marketing (BUZZ)  Personal selling

5 Communication Platforms Advertising  Print and broadcast ads  Packaging inserts  Motion pictures  Brochures and booklets  Posters  Billboards  POP displays  Logos  Videotapes  สื่อสิ่งพิมพ์และการ ออกอากาศ  แทรกในบรรจุภัณฑ์  ภาพเคลื่อนไหว  โบรวชัวร์และหนังสือเล่ม เล็ก  โปสเตอร์  ป้ายโฆษณา  การจัดแสดง ณ จุดซื้อ  สัญลักษณ์ทางการค้า  วีดีโอ Copyright © 2012 Pearson Education 17-5

6 Communication Platforms  การแข่งขัน การเล่นเกม การชิงโชค  ของแถม  ของตัวอย่าง  การจัดแสดงสินค้า นิทรรศการ  คูปอง  ของรางวัล  การร่วมสนุก  โปรแกรมต่อเนื่อง เช่น ราช รถมาเกย... Sales Promotion  Contests, games, sweepstakes  Premiums  Sampling  Trade shows, exhibits  Coupons  Rebates  Entertainment  Continuity programs Copyright © 2012 Pearson Education 17-6

7 Communication Platforms Events/ Experiences  Sports  Entertainment  Festivals  Art  Factory tours  Company museums  Street activities Events/ Experiences  การแข่งขันกีฬา  รายการบันเทิง  เทศกาล  การแสดงศิลปะ  เยี่ยมชมโรงงาน  พิพิธภัณฑ์บริษัท  เดิน วิ่ง แรลลี่ Copyright © 2012 Pearson Education 17-7

8 Communication Platforms Public Relations  แถลงข่าว  กล่าวสุนทรพจน์  สัมมนา  รายงานประจำปี  บริจาคการกุศล  สิ่งพิมพ์  ความสัมพันธ์กับชุมชน  การล็อบบี้  สื่อประจำตัว - โทรศัพท์มือถือ Public Relations  Press kits  Speeches  Seminars  Annual reports  Charitable donations  Publications  Community relations  Lobbying  Identity media Copyright © 2012 Pearson Education 17-8

9 Communication Platforms Personal Selling  Sales presentations  Sales meetings  Incentive programs  Samples  Fairs and trade shows Personal Selling  การเสนอขาย  การประชุมการขาย  โปรแกรมแรงจูงใจ  การแจกของตัวอย่าง  การแสดงสินค้า Copyright © 2012 Pearson Education 17-9

10 Communication Platforms Direct Marketing  แคตตาล็อค  จดหมาย  การเสนอขายทาง โทรศัพท์  การซื้อสินค้าผ่าน อิเล็กทรอนิกส์  การซื้อสินค้าผ่านรายการ ทีวี  โทรสาร  อีเมล์  ข้อความเสียง  เว็บไซต์ Direct Marketing  Catalogs  Mailings  Telemarketing  Electronic shopping  TV shopping  Fax mail   Voice mail  Websites Copyright © 2012 Pearson Education 17-10

11 Elements in the Communications Process Copyright © 2012 Pearson Education 17-11

12 Micromodels of Communications Copyright © 2012 Pearson Education 17-12

13 Copyright © 2012 Pearson Education An Ideal Ad Campaign แคมเปญที่ เหมาะสม  The right consumer is exposed to the message at the right time and place ผู้บริโภคได้รับข้อมูลข่าวสารในเวลาและสถานที่ที่ ถูกต้อง  The ad causes consumer to pay attention โฆษณาต้องทำให้ผู้บริโภคให้ความสนใจ  The ad reflects consumer’s level of understanding and behaviors with product โฆษณาสะท้อนให้เห็นถึงระดับความเข้าใจและ พฤติกรรมของผู้บริโภค เกี่ยวกับผลิตภัณฑ์

14 Copyright © 2012 Pearson Education An Ideal Ad Campaign แคมเปญที่ เหมาะสม  The ad correctly positions brand in terms of points-of-difference and points-of-parity โฆษณาที่ดีต้องตรงกับตำแหน่งของตราสินค้าที่ สามารถสร้างความแตกต่าง  The ad motivates consumer to consider purchase of the brand โฆษณาต้องสามารถจูงใจให้ผู้บริโภคตัดสินใจซื้อ สินค้าของเรา  The ad creates strong brand associations โฆษณาที่ดีต้องสร้างความแข็งแกร่งให้กับตรา สินค้า

15 Copyright © 2012 Pearson Education Steps in Developing Effective Communications  Identify target audience กำหนดกลุ่มลูกค้า เป้าหมาย  Determine objectives กำหนดวัตถุประสงค์  Design communications ออกแบบการสื่อสาร  Select channels เลือกสื่อ หรือ ช่องทาง  Establish budget การกำหนดงบประมาณ  Decide on media mix ตัดสินใจส่วนผสมของสื่อ  Measure results/manage IMC วัดผล และบูรณา การสื่อ

16 Copyright © 2012 Pearson Education Communications Objectives  Category need เพื่อกำหนดกลุ่มความต้องการ  Brand awareness เพื่อตระหนักในตราสินค้า  Brand attitude เพื่อสร้างทัศนคติที่ดีต่อตราสินค้า  Purchase intention เพื่อสร้างความตั้งใจซื้อ

17 Copyright © 2012 Pearson Education Designing the Communications  Message strategy กำหนดกลยุทธ์ข้อมูล ข่าวสาร  Creative strategy กำหนดกลยุทธ์การ สร้างสรรค์  Message source กำหนดแหล่งของข้อมูล ข่าวสาร

18 Message Strategy Copyright © 2012 Pearson Education ข้อความบนบรรจุภัณฑ์ หรือในสื่อต่าง ๆ ควร มีข้อความอะไรบ้าง

19 Copyright © 2012 Pearson Education Creative Strategy appeals  Informational and transformational appeals ดึงดูดความสนใจ  ข้อมูลข่าวสารบนบรรจุภัณฑ์หรือสื่อต่าง ๆ ต้อง สามารถดึงดูดความสนใจ

20 Positive and Negative Appeals Copyright © 2012 Pearson Education เบอร์เกอร์คิงส์ความโดดเด่นของสินค้า

21 Copyright © 2012 Pearson Education Message Source

22 Copyright © 2012 Pearson Education Select Communication Channels Personal Nonpersonal

23 Copyright © 2012 Pearson Education Establish the Budget การกำหนด งบประมาณ  Affordable การกำหนดงบประมาณที่ต่ำ  Percentage-of-sales ร้อยละของยอดขาย  Competitive parity เท่ากับคู่แข่งขัน  Objective-and-task วัตถุประสงค์และงาน

24 Copyright © 2012 Pearson Education Objective-and-Task Method  Establish the market share goal.  สร้างเป้าหมายส่วนแบ่งทางการตลาด  Determine the percentage that should be reached.  กำหนดเปอร์เซ็นที่ควรจะเป็น  Determine the percentage of aware prospects that should be persuaded to try the brand.  กำหนดเปอร์เซ็นการรับรู้ของกลุ่มผู้มุ่งหวังว่าจะทดลองสินค้า ของเรา

25 Copyright © 2012 Pearson Education Objective-and-Task Method  Determine the number of advertising impressions per 1% trial rate.  กำหนดจำนวนของผลจากการโฆษณาที่จะมาทดลองใช้ 1%  Determine the number of gross rating points that would have to be purchased.  กำหนดจำนวนจุดผลรวมของลูกค้าที่จะซื้อสินค้า  Determine the necessary advertising budget on the basis of the average cost of buying a GRP.  กำหนดงบประมาณการโฆษณาที่จำเป็นบนพื้นฐานของ ค่าใช้จ่ายเฉลี่ยในการซื้อ GRP

26 Characteristics of the Mix Advertising  Pervasiveness ต้องกระจายในวงกว้าง  Amplified expressiveness ต้องสร้างความ พึงพอใจอย่างลึกซึ้ง  Impersonality การขาดบุคลิกภาพ Copyright © 2012 Pearson Education 17-26

27 Characteristics of the Mix Sales Promotion  Communication ต้องสามารถสื่อสารได้ดี  Incentive ต้องสามารถจูงใจผู้บริโภคได้  Invitation ต้องเชื้อเชิญลูกค้า Copyright © 2012 Pearson Education 17-27

28 Characteristics of the Mix Public Relations and Publicity  High credibility ความน่าเชื่อถือสูง  Ability to catch buyers off guard  สามารถที่จะจับใจผู้ซื้อ  Dramatization ต้องเกินจริงบ้าง Copyright © 2012 Pearson Education 17-28

29 Characteristics of the Mix Events and Experiences  Relevant ตรงประเด็น  Involving เกี่ยวข้องกับบริษัท ตราสินค้า  Implicit แน่นอน Copyright © 2012 Pearson Education 17-29

30 Characteristics of the Mix Direct Marketing  Customized เฉพาะตัวลูกค้า  Up-to-date ทันสมัยอยู่เสมอ  Interactive โต้ตอบได้ Word of Mouth Marketing  Credible น่าเชื่อถือ  Personal เป็นส่วนตัว  Timely ตรงเวลา Copyright © 2012 Pearson Education 17-30

31 Characteristics of the Mix Personal Selling  Personal interaction เป็นการกระทำตัวต่อ ตัว  Cultivation พัฒนาอยู่เสมอ  Response ได้รับการตอบสนอง Copyright © 2012 Pearson Education 17-31

32 Copyright © 2012 Pearson Education Factors in Setting Communications Mix  Type of product market ชนิดของสินค้า  Buyer readiness stage พร้อมซื้อ  Product life cycle stage วงจรชีวิตผลิตภัณฑ์

33 Cost-Effectiveness of Different Communication Tools Copyright © 2012 Pearson Education 17-33

34 Current Consumer States for Two Brands Copyright © 2012 Pearson Education 17-34

35 For Review  What is the role of marketing communications?  How do marketing communications work?  What are the major steps in developing effective communications?  What is the communications mix and how should it be set?  What is an integrated marketing communications program? Copyright © 2012 Pearson Education 17-35

36 Q & A Copyright © 2012 Pearson Education 17-36


ดาวน์โหลด ppt บทที่ 17 Designing and Managing Integrated Marketing Communications บรรยายโดย... สุรพล สังฆโสภณ 1.

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


Ads by Google