งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

721101. Marketing A group of interrelated activities designed to identify consumer needs and to develop, distribute,promote,an d price goods and services.

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


งานนำเสนอเรื่อง: "721101. Marketing A group of interrelated activities designed to identify consumer needs and to develop, distribute,promote,an d price goods and services."— ใบสำเนางานนำเสนอ:

1 721101

2 Marketing A group of interrelated activities designed to identify consumer needs and to develop, distribute,promote,an d price goods and services to satisfy these needs at a profit.

3 การสร้างอรรถประโยชน์ ของการตลาด Utility – ความสามารถของ ผลิตภัณฑ์ที่สามารถ ตอบสนองความจำเป็น หรือความต้องการของ ลูกค้า

4 Utility อรรถประโยชน์ Form utility Place utility Time utility Possession utility Image utility

5 The Marketing Concept Production Concept Product Concept Selling Concept Marketing Concept Society Marketing Concept The Evolution of Marketing

6 จุดเริ่มต้นเน้น วิธีการผลลัพธ์ โรงงานผลิต ผลิตภัณฑ์ ที่มีอยู่ การขายและ การส่งเสริม การตลาด กำไรตาม ปริมาณ ยอดขาย จุดเริ่มต้นเน้น วิธีการผลลัพธ์ ตลาด เป้าหมาย ความต้องการ ของลูกค้า การตลาด ในเชิงองค์รวม กำไร ที่เกิดจาก ความพอใจ ของลูกค้า แนวคิดมุ่งการขาย แนวคิดมุ่งการตลาด

7 แนวคิดมุ่ง การตลาดเพื่อสังคม สังคม กิจการ ผู้บริโภค

8 Marketing function 1. Exchange - Buying - Selling 2. Physical Distribution - Transportation - Storing 3.Facilitation - Standardization and grading - Risk Taking - Financing - Marketing information and research

9 The process of marketing a product Identify potential target market Analyze needs of target market Research potential sales, profit, demand, buying power Create a product to satisfy needs Distribute product to target market Price product to reach target market Promote product to reach target market Provide after - sales service Collect feedback

10 An organization develops a marketing strategy by 1. Selecting a target market 2. Designing a marketing mix

11 1. Selecting a target market Market –A group of potential customers with the authority, ability, and willingness to purchase a particular goods or service that satisfies their collective demand

12 2 Major markets Consumer market –Individuals who buy products for their personal use. Industrial market –Businesse s, governmen t agencies, and other institutions that buy products to use either in their operations or in marketing other products.

13 2. Market Segmentation Identifying Target Markets Step 1: Identifying the Characteristics and Needs of the Market. Step:2 Analyzing the Potential of the market

14 Identifying the Characteristics and Needs of the Market. Data on family income, race, sex, and age Behavior pattern (e.g. amount of a specific product consumed, benefits wanted, brand loyalty) Psychological traits (e.g. personality characteristics, hobbies, lifestyle) Geographic location,climate,terrain

15 Analyzing the Potential of the market 1. Sales potential 2. Demand potential 3. Buying power 4. Profit potential

16 Marketing Mix Target Market Product Price Place Promotion The effective meshing of product, price, promotion, and distribution strategies to achieve success

17 Products and Product Strategy Product –The basic physical of fering and accompanying set of image and service features that seek to satisfy needs.

18 Categories of Products Consumer product –Convenience goods –Shopping goods –Specialty goods

19 Categories of Products (continues) Industri al product s –Installat ions –Major equipm ent –Access ory equipm ent –Compo nent parts –Raw materi als –Suppli es –Industr ial service s

20 Product Strategy The Use of Brands –brand name –band mark –trade character

21 You decide Think of your favorite brand of products. Which stage of brand acceptance-recognition,preference, or insistence- applies to the product? Why?

22 Product Strategy: The Use of Packaging The Product Life Cycle –Introduction –Growth –Maturity –Decline

23

24 1. Generation of ideas 3. Business analysis 2. Screening of ideas 4. Product development 6. Commercialization 5. Test marketing


ดาวน์โหลด ppt 721101. Marketing A group of interrelated activities designed to identify consumer needs and to develop, distribute,promote,an d price goods and services.

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


Ads by Google