งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

Research objectives Primary Research Desk Research

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


งานนำเสนอเรื่อง: "Research objectives Primary Research Desk Research"— ใบสำเนางานนำเสนอ:

1 Research objectives Primary Research Desk Research
Qualitative Research Quantitative Research Sampling Data collection methods Data processing Reporting

2 Desk research The collection of secondary data or that which has already been collected Published reports Statistics Field survey

3 Why desk research? Forming the questions to ask!
Facilitate decision making process

4 Range of info from Desk research
The marketing environment Geodemographics Market structure and size Suppliers and brands Distribution and retailing Products International marketing

5 Limitation of desk research
Provide part of info sought in a project Unpredictability Principles not available

6 Conducting Textual and content analysis
To insert your company logo on this slide From the Insert Menu Select “Picture” Locate your logo file Click OK To resize the logo Click anywhere inside the logo. The boxes that appear outside the logo are known as “resize handles.” Use these to resize the object. If you hold down the shift key before using the resize handles, you will maintain the proportions of the object you wish to resize. Chapter 6 Conducting Textual and content analysis

7 Qualitative research To investigate... Process กระบวนการ
Meaning ความหมาย Roles บทบาท Rules กฎ กติกา มารยาท Structure โครงสร้าง

8 Types of qualitative research
Textual analysis - Rhetorical criticism วิเคราะห์วาทะ Content analysis การวิเคราะห์เนื้อหา Interviews (Focus group, in-depth) Participant observation (chapter 7) การสังเกตอย่างมีส่วนร่วม Semiotics สัญญะวิทยา Critical Theory ทฤษฎีวิพากษ์

9 Content Analysis A systematic method to analyze the content and treatment of communication which usually results in the development of objective and quantitative information. วิธีการวิเคราะห์เนื้อหาและการสื่อสารที่ทำให้เกิดการพัฒนาข่าวสารที่เป็นรูปธรรม ในเชิงปริมาณอย่างเป็นระบบ

10 Content Analysis Objective investigation on content of mass media (Quantitative analysis), organizational communication, speech therapists ศึกษาเกี่ยวกับเนื้อหาในสื่อมวลชน.

11 Inconsistent journalism: The coverage of chronic diseases in the Mexican press
Health issues and the media Lack of investigation in developing world ขาดการศึกษาในประเทศกำลังพัฒนา Health risks as promoted in print media to create health awareness นำเสนอความเสี่ยงด้านสุขภาพผ่านสื่อเพื่อสร้างความตื่นตัว

12 Inconsistent journalism: The coverage of chronic diseases in the Mexican press
Health issues and the media Unknown on contents of the mass media ไม่รู้ว่าสื่อนำเสนอเนื้อหาอะไรบ้าง Content can illustrate the themes and writing style appear in the press that convey meanings and messages to the target audience เนื้อหาแสดงถึงแก่นเรื่องและลีลาการเขียนในสื่อ ส่งสาส์นและให้ความหมายต่อผู้อ่านอย่างไร

13 Covering chronic diseases
Method Qualitative content analysis (Sources of messages, central themes, related subthemes) การวิเคราะห์เนื้อหา Frequency count and established numbers for each identified category of chronic disease นับจำนวนครั้งที่มีคำพูดที่เกี่ยวกับโรคเรื้อรัง

14 Covering chronic diseases
Results: 6 main themes Causes of disease or condition สาเหตุและเงื่อนไขโรค magnitude of the condition ระดับความสำคัญของเงื่อนไขโรค complications ความซับซ้อนของโรค medical care การดูแลทางการแพทย์ management การจัดการ Other (type, prevention, rehabilitation, etc.) อื่นๆ (ประเภท การป้องกัน การฟื้นฟู)

15 Content analysis Limitations
Cannot draw cause-effect conclusions สรุปลักษณะ เหตุ - ผล ไม่ได้ Hard to find representative samples หาตัวอย่างที่เป็นตัวแทนประชากรที่แท้จริงยาก Cannot generalize the results ไม่สามารถนำเอาข้อสรุปไปใช้กับกรณีอื่นๆได้

16 Interaction and relational analyses
Used in interpersonal communication to discover about the nature of the relationship between the people (oral communication). ใช้ในการสื่อสารระหว่างบุคคลเพื่อค้นหาธรรมชาติของความสัมพันธ์ระหว่างผู้คนในลักษณะการสื่อสารด้วยปากเปล่า

17 Participant observation (PO) research
Chapter 7: Participant observation (PO) research

18 Why participant observation (PO)?
When questionnaire is not appropriate เมื่อใช้แบบสำรวจไม่ได้ when the setting is so new that hypotheses are undeveloped เมื่อไม่มีสมมติฐานอะไรรองรับ When developing grounded theory เพื่อสร้างทฤษฎีเบื้องต้น

19 Why participant observation (PO)?
Analytic induction ใช้วิธีการวิเคราะห์จากกรณีวิเคราะห์ไปสู่การสร้างทฤษฎี Research questions involve natuarally arising behavior not consistently produced in laboratory ใช้การตั้งคำถามที่เกิดจากพฤติกรรมจริง

20 Forms of PO studies Position of the observer Objective ภววิสัย
Full participation observation Participant as observer Objective ภววิสัย Unsympathetic ไม่ใส่ใจ Detached แยกตัว Candid เปิดเผย Subjective อัตวิสัย Sympathetic เห็นอกเห็นใจ Involved มีส่วนร่วม Deceptive ปิดบังความจริง

21 Ethonography (การศึกษาชาติพันธุ์วรรณา)
The symphony: Organizational discourse and the symbolic tensions between artistic and business ideologies The ideology embedded in an artistic code (รหัสเชิงศิลปะ) The ideology embedded in a business code (รหัสเชิงธุรกิจ)

22 The ideology embedded in an artistic code
Quality and integrity of the orchestra’s performance should be maintained คุณภาพและเกียรติภูมิของการเล่นดนตรีออร์เคส ตร้าควรดำรงไว้ The musicians should be challenged artistically นักดนตรีควรถูกท้าทายด้วยความสามารถทางศิลป์ The community should achieve some sense of spiritual or emotional fulfillment as it listens to the music ชุมชนควรมีความดื่มด่ำทางจิตวิญญาณและอารมณ์เมื่อฟังดนตรี

23 The ideology embedded in a business code
The symphony should operate like any other business, วงซิมโฟนีควรดำเนินการเหมือนกับธุรกิจ Make decisions based on economic principles rather than from artistic interests มีการตัดสินใจบนพื้นฐานทางเศรษฐศาสตร์มากกว่าศิลปะ be market driven ใช้ตลาดเป็นตัวตั้ง treat music as a product มองดนตรีเป็นเหมือนกับสินค้า

24 Discursive struggle for power
Key Issues ประเด็นสำคัญ The compositions that will be on the program for each concert จะเล่นเพลงอะไรบ้างในคอนเสิร์ต the order in which the compositions will be played for each concert ลำดับเพลง the length of each program ความยาวของโปรแกรม guest artists ศิลปินรับเชิญ the response of the audience to each and every concert เสียงตอบรับจากคนดู

25 Methods วิธีการ Symphony = Culture that has power differences วงดนตรีเหมือนกับสังคมที่มีความแตกต่างทางอำนาจ over 400 hours of fieldwork at various Symphony functions (Observation and PO) ใช้เวลากับวงดนตรีในการสังเกตการณ์และการสังเกตการณ์อย่างมีส่วนร่วม Informal and unstructured interviews to search for symbols and meanings to triangulate interpretations. สัมภาษณ์ผู้ที่เกี่ยวข้องอย่างไม่เป็นทางการและไม่มีคำถามที่เป็นรูปแบบ เพื่อศึกษาสัญลักษณ์และความหมายเพื่อตรวจสอบการตีความ

26 Results ผล Tension between artistic and business code ความตึงเครียดระหว่างรหัสทางศิลปะกับธุรกิจ

27 Limitations ข้อจำกัด Time consuming and expensive ใช้เวลามากและราคาแพง
Unknown measurement properties (not standard research tools) ไม่มีคุณสมบัติที่วัดได้อย่างชัดเจน

28 Limitations ข้อจำกัด Overidentification with a group leading to researcher bias เนื่องจากช้อมูลที่ได้อิงกับคนกลุ่มเดียว อาจมีอคติทางข้อมูลได้ Cannot reach comprehensive conclusions alone (need data from various sources) ไม่สามารถใช้ข้อมูลจากแหล่งเดียวเพื่อสรุปได้


ดาวน์โหลด ppt Research objectives Primary Research Desk Research

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


Ads by Google