งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ

Change Management.

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


งานนำเสนอเรื่อง: "Change Management."— ใบสำเนางานนำเสนอ:

1 Change Management

2 What is Change Management ?
Change Management is like Project Management, …but it is the “people side” of projects

3 การเปลี่ยนแปลงแนวคิดการบริหารองค์กรภาคราชการ
ศตวรรษที่ 20 ศตวรรษที่ 21 ระบบมั่นคงมีเสถียรภาพ มีการเปลี่ยนแปลงอย่างต่อเนื่อง ขนาด ใหญ่และ ขอบเขตกว้างขวาง เล็ก รวดเร็ว และตอบสอบสนอง คงที่ ไม่ยึดหยุ่น ความต้องการของประชาชน มุ่งเน้นกระบวนการ ยึดหยุ่นคล่องตัว แนวดิ่งตามสายบังคับบัญชา มุ่งผลสัมฤทธิ์และผลงาน มติเอกฉันท์และสั่งการ การ บูรณา การ ภาวะผู้นำตามลำดับชั้นการบังคับบัญชา มีการโต้แย้งและเสนอแนวคิดอย่าง สร้างสรรค์ ผู้นำเกิดจากภารกิจและ ความรับผิดชอบ

4 People change ?

5 The Beliefs & Principles
ความเชื่อที่ว่า สรรพสิ่งล้วนเปลี่ยนแปลง BEFIEFS ทุกสิ่งสามารถเปลี่ยนแปลงได้ ผู้ที่เปลี่ยนแปลงยากมักได้แก่ ผู้ที่สร้างองค์กรมาในอดีต ไม่มีใครต้านทานไว้ได้ ไม่มีส่วนใดในองค์กรที่ เปลี่ยนแปลงไม่ได้ คนที่เป็นอุปสรรค มักได้แก่ ผู้ที่ไม่ให้ เวลา ข้อมูล ความคิด ข้อคิดเห็น ทางเลือก เราสามารถเปลี่ยนแปลงในสิ่งที่เราสร้างมาได้ หรือมีความไม่เข้าใจในเรื่อง กระบวนการและความยากง่าย ของการเปลี่ยนแปลง เราสามารถเปลี่ยนแปลงให้สอดคล้องกับความเป็นจริงได้

6 The Beliefs & Principles
1 Awareness 2 Alignment 3 Paths of Change PRINCIPLES 1 Awareness 2 Alignment รู้ความต้องการของตนเอง ต้องเปลี่ยนจากภายใน สร้างเอง รู้ว่าตอนนี้เราอยู่ระดับใด เป็นเจ้าของกระบวนการ เปลี่ยนตน ระบบ ให้สอดคล้องกับสิ่งที่ต้องการ รักเส้นทางการเปลี่ยนแปลง รักษาความตระหนักไว้ติดตามความก้าวหน้า เชื่อมั่นในผลที่จะเกิดขึ้น ทำในสิ่งที่ถูกต้องและเรียนรู้จากความผิดพลาด ยอมรับในสิ่งที่เกิดขึ้นและเรียนรู้

7 The Beliefs & Principles
VISION PRINCIPLES 3 Paths of Change Behavior From Vision To Reality Processes Attitude Systems REALITY

8 Organization do not change People change
The Beliefs & Principles 3 Paths of Change Organization do not change People change Organization change in units of one. Organization start with YOU & ME.

9 Change Process ?

10 1 1. Envisioning ชี้เป้าหมาย 2. Activating กระตุ้น
Organizational Change Process 1 1. Envisioning ชี้เป้าหมาย 2. Activating กระตุ้น 3. Supporting สนับสนุน 4. Installing ดำเนินการ 5. Ensuring ติดตาม 6. Recognizing ยกย่อง

11 2 1. Business Environment ปัจจัยภายนอก
Organizational Change Process 2 1. Business Environment ปัจจัยภายนอก 2. Business Ecosystem ปัจจัยภายใน 3. Business Design กำหนดทิศทาง 4. Leadership Style กำหนดรูปแบบการนำ 5. Organizational Values กำหนดค่านิยม 6. Management Process จัดการกระบวนการ 7. Knowledge Management Systems จัดการองค์ความรู้ 8. Performance Measures วัดผลการดำเนินงาน

12 3 1. Preparing for Change เตรียมพร้อม
Organizational Change Process 3 1. Preparing for Change เตรียมพร้อม 1.1 Define change management strategy กำหนดกลยุทธ์ 1.2 Prepare change management team ตั้งคณะทำงาน 1.3 Develop sponsorship model พัฒนาโครงสร้าง 2. Managing Change เปลี่ยนแปลง 2.1 Develop change management plans พัฒนาแผน 2.2 Take action & implement plans ปฏิบัติตามแผน 3. Reinforcing Change ปรับปรุง 3.1 Collect & analyze feedback ติดตามประเมิน 3.2 Diagnose gap & manage resistance วิเคราะห์ปัญหา 3.3 Implement collective actions แก้ไขปรับปรุง

13 4 1. Unfreezing ละลายพฤติกรรม 1.1 Motivation for change จูงใจ
Organizational Change Process 4 1. Unfreezing ละลายพฤติกรรม 1.1 Motivation for change จูงใจ 1.2 Impediments กำจัดอุปสรรค 2. Change เปลี่ยนแปลง 2.1 Well define objectives กำหนดเป้าหมาย 2.2 Communication สื่อสาร 2.3 Plan : Leader; team; resource แผนด้าน ผู้นำ ทีม ทรัพยากร 2.4 Stakeholder management แผนบริหารผู้มีส่วนได้ส่วนเสีย 2.5 Plan for resistance to change แผนจัดการแรงต้านการเปลี่ยนแปลง 3. Refreezing ปรับปรุง 3.1 Institutionalize change สร้างความมั่นคง 3.2 Overcome lingering resistance to change ขจัดอุปสรรคที่ยังมีอยู่

14 Establish the 10 Winning Conditions
Organizational Change Process 5 Establish the 10 Winning Conditions 1. Correct diagnosis of the change challenge. วิเคราะห์ความท้าทาย 6. Rapid strategic decision making and deployment. กำหนดแผนกลยุทธ์ 2. Early development of shared understanding. พัฒนาความเข้าใจ 7. A human flywheel of commitment. สร้างความมุ่งมั่น 3. Enrichment of shared understanding ขยายผลการพัฒนาความเข้าใจ 8. Identification and management of sources of resistance. บริหารการต่อต้าน 4. Establishment of a sense of urgency. สร้างความตระหนัก 9. Follow - through on changing organizational enablers. นำปัจจัยเอื้อสู่การเปลี่ยนแปลง 5. Creation of a limited and focused strategic agenda. กำหนดเป้าหมายทิศทาง 10. Demonstrated leadership commitment. แสดงความมุ่งมั่นของผู้นำ

15 6 1. Raising Awareness สร้างความตระหนัก
Organizational Change Process 6 1. Raising Awareness สร้างความตระหนัก 2. Communication for Consensus สื่อสารเพื่อสร้างฉันทามติ 3. Building Trust / Commitment สร้างความมุ่งมั่น 4. Changing Culture เปลี่ยนวัฒนธรรม 5. Measuring / Evaluation ติดตาม ประเมินผล 6. The Players Roles / Responsibilities บทบาทและความรับผิดชอบ 7. Sustain change through Learning เรียนรู้และปรับปรุง 8. Make change Fun พัฒนาอย่างต่อเนื่อง

16 A Six - Step Model of Strategy Deployment
Organizational Change Process 7 A Six - Step Model of Strategy Deployment STEP 1 Creating awareness of change สร้างความตระหนัก STEP 2 Building understanding สร้างความเข้าใจ STEP 3 Making decisions กำหนดแผน STEP 4 Moving to action ปฏิบัติตามแผน STEP 5 Realigning resources ปรับปรุง STEP 6 Achieving significant outcomes บรรลุเป้าหมาย

17 How to ?

18 Deepest Paradigm กระบวนทัศน์ Cultural วัฒนธรรม Strategic กลยุทธ์
Organization Change - Depth of Intervention Deepest Paradigm กระบวนทัศน์ We have to recreate the business. Change recreate the total enterprise. We have to change the way that we think and act. Change vision, values Cultural วัฒนธรรม Strategic กลยุทธ์ We need to refocus. Change objectives, strategies Operational กระบวนการ We just need to do it better. No change to mission,values Shallow

19 Organization Change - Depth of Intervention
Deepest Paradigm กระบวนทัศน์ Focus on survival เน้นที่ความอยู่รอด Cultural วัฒนธรรม Focus on attitudes / beliefs เน้นที่ทัศนคติ ความเชื่อ Strategic กลยุทธ์ Focus on effectiveness เน้นที่ประสิทธิผล Operational กระบวนการ Focus on efficiency เน้นที่ประสิทธิภาพ Shallow

20 Customer demand Competition Profitability Low moral
Force - Field Analysis External Forces แรงภายนอก Internal Forces แรงภายใน Customer demand Competition Profitability Low moral Driving Forces แรงส่ง Distributor inertia Regulations Passive resistance Resources Restraining Forces แรงต้าน

21 Four Key Elements to Shared Understanding
Vision Measure of Success Key Programs and Projects Enabling Process

22 Change Platforms That Create a Sense of Urgency
Organizational State Change Platform Crisis We must do this our very existence is at stake No crisis Poor performance Poor leading indicators Change ourselves before someone else does it for us No crisis Strong performance Poor leading indicators Change before we have to - excitement, challenge, opportunity

23 The Strategic Change Flywheel Oppose the new direction
20% Change agent 70% Sitting on the fence 10% Oppose the new direction

24 Common Reasons for Perceived Resistance
1 Lack of information or awareness 2 Lack of involvement 3 Lack of leadership commitment 4 Outdated rewards and recognition 5 Lack of proof in positive outcomes

25 1 2 7 3 Awareness 4 6 5 Building Awareness and a Sense of Urgency
CEO presentation Benchmarking 7 3 Stakeholder presentation Newsletters / videos Awareness 6 4 Customer and employee surveys Publication of key performance indicators 5 Management by walking around


ดาวน์โหลด ppt Change Management.

งานนำเสนอที่คล้ายกัน


Ads by Google