ดาวน์โหลดงานนำเสนอ
งานนำเสนอกำลังจะดาวน์โหลด โปรดรอ
ได้พิมพ์โดยThiang Sinthudecha ได้เปลี่ยน 9 ปีที่แล้ว
1
VISION CREATION By: Assoc. Prof. Dr. Somjai Phagaphasvivat
2
VISION SWOT SWOT MISSION Objective Strategy Action Plan SWOT
3
MISSION SWOT SWOT Objective Strategy Action Plan SWOT
4
Concept of Vision Strategic Direction Personal View of The future
Capacity to foresee the changing situation in the future - Visionary Leadership - Organic Thinking
5
VISION What the Organization Would Like to Become Where will we be ?
A Vision Statement Describes What the Organization Would Like to Become What will we be ? Where will we be ? [ Strategic Direction ]
6
MISSION What the Organization is Now - Where are we now ?
A Mission Statement Describes What the Organization is Now - What are we now ? - Where are we now ? [ Strategic Positioning ]
7
shared expectations in employees and communicates
The Mission Statement promotes a sense of shared expectations in employees and communicates a public image to important stakeholder groups in the company’s task environment. “It tells who we are and what we do as well as what we would like to become.” It may also include the firm’s philosophy or core value.
8
QUALITY OF VISION Simple Communicative Commitment Long Lasting
Challenging But Realistic [ Achievable ]
9
Cases in Vision and Mission
Case 1 : New Port News Shipbuilding’s Mission Statement “ We shall build good ships here – at the profit if we can – at the loss if we must – but always good ships. ”
10
Case 2 : Maytag Corporation’s Mission
“ To improve the quality of home life by designing, building, marketing, and servicing the best appliances in the world.”
11
Case 3 : Harley Davidson’s Vision and Mission
“Harley Davidson,Inc. is an action-oriented,international company, a leader in its commitment to continuously improve our mutually beneficial relationships with stakeholders [ customers, suppliers,employees, shareholders, governments and society ] We believe the key to success is to balance stakeholders’ interests through the empowerment of all employees to focus on value-added activities.”
12
Mission “ We fulfill dreams through the experience of motorcycling , by providing to motorcyclists and to the general public an expanding line of motorcycles and branded products and services in selected market segments.”
13
Case 4 : พันธกิจของธนาคารไทยพาณิชย์ [Siam Commercial Bank’s Mission]
“ เรามุ่งมั่นที่จะเป็นธนาคารที่ให้บริการครบวงจรชั้นนำของประเทศ มีความแข็งแกร่งทางการเงิน มีสมรรถภาพระดับสากลในการให้บริการ ลูกค้าทุกกลุ่ม มีผลิตภัณฑ์ทางการเงินที่สำคัญครบถ้วน... ด้วยการทำงานเป็นทีมเดียวกันของกลุ่มการเงินไทยพาณิชย์ ”
14
Case 5 : วิสัยทัศน์และพันธกิจของการไฟฟ้าฝ่ายผลิต
Vision : เป็นองค์กรชั้นนำในภูมิภาคอาเซียน Mission : ผลิตและจำหน่ายไฟฟ้าอย่างมีประสิทธิภาพ และคำนึงถึงสภาพแวดล้อม
15
Case 6 : AIS’s Vision Statement
โทรคมนาคมไร้สาย ”
16
Case 7 : True Corporation’s Vision
“ ยุทธศาสตร์และวิสัยทัศน์ของ ทรู คือ การเป็นผู้ให้บริการด้านการสื่อสารครบวงจรและมุ่งตอบสนองลูกค้าเป็นหลัก อีกทั้งยังเป็นผู้ให้บริการหนึ่งเดียวของประเทศที่สามารถให้บริการโทรศัพท์พื้นฐาน ระบบสื่อสารไร้สาย อินเทอร์เน็ตความเร็วสูง และผลิตภัณฑ์และบริการด้านเนื้อหาต่างๆ อย่างหลากหลาย ”
17
Case 8 : วิสัยทัศน์และพันธกิจของปตท.
VISION The leading petroleum exploration and production company with operational excellence, international best practices, and world-class competitive strengths MISSION To conduct our core business by operating and investing in petroleum exploration, development, production, and strategic related business in Thailand and overseas
18
Case 9 : วิสัยทัศน์และภารกิจของ DTAC
วิสัยทัศน์ของเรา ดีแทค จะเป็นบริษัทสื่อสารโทรคมนาคมที่ประชาชนเจาะจงเลือกใช้บริการ ทุกเมื่อที่ต้องการสื่อสารถึงกัน อย่างมีประสิทธิภาพ ทั้งในการดำเนินธุรกิจและในชีวิตประจำวัน ภารกิจของเรา ดีแทค จะเป็นบริษัทสื่อสารโทรคมนาคมชั้นนำระดับโลก ที่ เข้าถึงความต้องการของผู้บริโภค และนำเสนอนวัตกรรมใหม่ๆ รวมถึงการบริการที่ดีที่สุด เพื่อตอบสนอง ความต้องการของลูกค้าได้อย่างฉับไว สร้างบรรยากาศการทำงานที่เปิดโอกาสเต็มที่ให้พนักงานได้แสดงความสามารถ และเติบโต รวมถึง ให้ผลตอบแทนที่เหมาะสมกับผลการปฏิบัติงาน สร้างความมั่นใจให้กับลูกค้า ผู้ถือหุ้น นักลงทุน และทุกฝ่ายที่เกี่ยวข้อง
19
Case 10 :Starbucks’ Mission Statement
“ Establish Starbucks as the premier purveyor of the finest coffee in the world while maintaining our uncompromising principle while we grow ” Six Guiding Principles : Provide a great work environment and treat each other with respect and dignity Embrace diversity as an essential component in the way we do business.
20
3. Apply the highest standard of excellence to the
purchasing, roasting and fresh delivery of our coffee 4. Develop enthusiastically satisfied customer all the time 5. Contribute positively to our community and our environment 6. Recognize that profitability is essential to our future success
21
Case 11 : Vermont Teddy Bear’s Mission Statement
“The Vermont Teddy Bear provides our customers with a tangible expression of their best feelings for their family, friends, and associates. We facilitate, communicate,and therefore participate in caring events and special occasion that celebrate and enrich our customers’ life experience. Our products will represent unmatchable craftsmanship balanced with optimal quality and value. We will strive to wholesomely entertain our guests while consistently exceeding our external and internal customer service expectations.
22
The Vermont Teddy Bear Brand represents the rich heritage of the “ Great American Teddy Bear” begun in We are the stewards of a uniquely American tradition based on the best American virtues including compassion, generosity, friendship, and a zesty sense of whimsy and fun.”
23
“ A Lifetime Emotional Symbol of Love and Care” Starbuck
Harley Davidson “ More Than A Motorcycle ” “ Fulfilling Dreams ” Vermont Teddy Bear “ A Lifetime Emotional Symbol of Love and Care” Starbuck “ Third Home ” Carnival “ Funship”
24
Personal Vision Creation
Information Knowledge Strategic Thinking - Game Theory - Organic Thinking
25
Corporate Vision Creation
Strategic SWOT Identify Strategic Issues SWOT Matching
26
Strategic Resource Core Competency Strategic Asset Core Process
27
Innovative Cycle Sustaining Innovation Bring better products into established markets Performance Different performance measure Low-End Disruption Target overshot customers with lower-cost business model Discount retailing Steel minimills Time New-Market Disruption Telephone Personal computers Photocopiers Compete against nonconsumption Nonconsumers or Time Nonconsuming Contexts Company improvement trajectory Customer demand trajectory
28
RED OCEAN BLUE OCEAN Consumer Non-Consumer Old Paradigm Strategy
New Paradigm Strategy Market Share Opportunity Share
29
Strategic Thinking Grey Thinking =/= Black or White Thinking
Organic Thinking =/= Mechanic Thinking Game Thinking : Game Theory - Zero sum game - Negative sum game - Positive sum game - Simultaneous game =/= Strategic move /Sequential game
30
4. Customer Value Thinking
5. Benchmark Thinking 6. Holistic Thinking 7. Systems Thinking Weighted Thinking Dynamic Thinking
31
Thinking Trap Framing Trap Status Quo Trap Over-Confidence Trap
32
Thinking Paradigm Strategic Thinking Creative Thinking
Trap Ridden Thinking
33
VISION CREATION DIALECTICS
SECI Process Articulating tacit Knowledge through Dialogue and reflection Tacit Sharing and creating Tacit knowledge through direct experience Sociali- zation Exter- nalization Tacit Explicit Interna- lization Combi- nation Systemizing and applying explicit knowledge and information Learning and acquiring new tacit knowledge in practice Explicit Source : Adapted from Nonaka and Takeuchi , 1995
34
The Competitive Challenge
Old Paradigm Strategy New Paradigm Strategy The Competitive Challenge Reengineering processes Organizational transformation Competing for market share Regenerating strategies Industry transformation Competing for opportunity share Finding the Future Strategy as learning Strategy as positioning Strategic plans Strategy as forgetting Strategy as foresight Strategic architecture
35
Mobilizing for the Future
Strategy as fit Strategy as resource allocation Strategy as stretch Strategy as resource accumulation and leverage
36
Getting to the Future First
Competing within an existing structure Competing for product leadership Competing as a single entity Maximizing the ratio of new product “hits” Minimizing time-to-market Competing to shape future industry structure Competing for core competence leadership Competing as a coalition Maximizing the rate of new market learning Minimizing time to global preemption
37
New Paradigm Strategy Customer Benefit Configuration
Company Boundaries Customer Interface Core Strategy Strategic Resources Value Network
38
New Paradigm SWOT 1. Core Competency 2. Strategic Asset
Network New Paradigm SWOT Customer 3 2 1 = Product or Service 1. Core Competency 2. Strategic Asset 3. Core Process
39
Strategy Efficiency Differentiation Benefit 1.Concept Synergist
Customer Cognitive Space Competency Space Network Space 1.Concept 2.Scope 3.Brand Synergist Benefit Fit Efficiency Differentiation 1.Concept 2.Scope 3.Brand
40
Strategic Positioning
Differentiation Cost
41
RPV R = Resource P = Process V = Value
งานนำเสนอที่คล้ายกัน
© 2024 SlidePlayer.in.th Inc.
All rights reserved.